købe en beton røgsuger

Hej

Jeg har en lille problem. Når det blæser slår røgen fra mit pillefyr ned i skorstenen. Det giver røg i fyrrummet hvor pillefætteren står. Jeg kunne godt tænke mig en passiv røgsuger og har gode erfaringer med en betonsag bestående at lameller man stabler overpå hinanden. Jeg kan bare ikke finde noget sted hvor den slags sælges. Er der nogen der kan hjælpe?

mvh Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du hæftet dig ved, om det har betydning fra hvilket hjørne vinden kommer?
Jeg havde det samme med NV vind. Vinden slog åbenbart en kolbøtte hen over taget på mit værksted og pressede sig ned i skorstenen, med ækel røg inde i hytten til følge.
Jeg flækkede et 8" betonkloakrør og lagde det op på skorstenen med den lukkede side mod den uheldige vindretning, og vips, så var de gener ovre.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Du har vel ikke lagt stenen løst på skorstenen? Der skal ikke meget vind til at blæse den ned, hvis den ikke er skruet/spændt fast.
Den ligger løst på skorstenen. Det er jo en ganske tung sag. Sørg for at den ligger lige og ikke kan vippe en lille smule i vinden. Jeg var ved at blive idiot i flere afdelinger af disse små "duk-duk" lyde, den kan afgive ned igennem skorstenen, som så forplanter sig til hele huset.
Først at finde ud af, hvad i hede hule H......, der kunne frembringe denne lyd, og så siden at skulle op på taget, hver gang skorstensfejeren havde været der! Han har lært det nu. :-)
Til beroligelse kan jeg oplyse om, at den lå der 3. dec 1999 og blev liggende!!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM!

Det var imponerende, vi havde et helt tag på en større boligblok der blæste ned her i Kolding.

Erik
Joh, men stenene blev jo i almindelighed også liggende på markerne! :-)

Jeg var bestemt heller rolig ved situationen, idet vi også fik den fulde oplevelse iflg. DMI. Jeg måtte næste dag ud og skifte 10-15 tagsten og lægge yderligere 20 på plads igen, men det halve betonrør lå fint på sin plads.

Godt at man er LDS og ikke skulle vente i måneder på en håndværker! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis