vw vento 1,8 airbag lampe lyser

airbag lampe lyser på min vento 1,8 ADZ fra 1995
Det vil sige at den lyser når jeg sætter tænding på slukker så i 2 sekunter og tænder igen
Har målt forbindelsen igennem rettet po til airbaggen den er ok.
hvor finder jeg fejlenconfused confused confused
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Lampen skal ikke lyse. Jeg mener ikke at du har nogen mulighed for at gøre noget ved det selv. Hvis du fandt fejlen og rettede den ville lampen stadig lyse. Systemet husker nemlig fejl indtil en person med det rette computersoftware kan slå lampen fra. Har selv fået det gjort ved en lokal CAD mekaniker, meget billigere end hos et vw værksted.

mvh Anders
Det at lampen går ud og tænder igen indikerer at fejlen stadig er tilstede, så du må bide i det sure æble og få læst fejl ud.
Mvh autoole
I de fleste tilfælde er det forbindelserne under sædet til side airbag der er dårlige - hvis du er god til at lodde så klip ledningerne en ad gangen på begge sider af stikket og lod dem så sammen i stedet for stikket. du må ikke slå tændingen til medens du arbejder med airbag systemet - afbryd helst batteriet imens -

hilsen "autoelektrikkeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Glem alt om at lodde ledninger i en bil (eller andre steder hvor der er bevægelse/vibration).
De skal crimpes som de er fra fabrikken.
Jeg tror de fleste har erfaringer med loddede kabler: de knækker altid efter et stykke tid ca. 5 mm fra lodningen fordi de er ufleksible.
Derfor crimp.

MvH,

Bent.
Citat fra flemming-borg

airbag lampe lyser på min vento 1,8 ADZ fra 1995
Det vil sige at den lyser når jeg sætter tænding på slukker så i 2 sekunter og tænder igen
Har målt forbindelsen igennem rettet po til airbaggen den er ok.
hvor finder jeg fejlenconfused confused confused


Er der ikke diagnosestik i bilen? I så fald er det "bare" at finde en med et kabel og få fejlen udlæst. Tror dog at bilen ligger lige på grænsen, rent aldersmæsigt men prøv evt. vagcars.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis