Pæneste fugebredde til skifergulv?

Hej,

Jeg skal lige have et godt råd, da min fantasi ikke rækker smile.

Jeg skal lægge et skifergulv i morgen. Fliserne er sorte og er 30x30 cm.

Mit spørgsmål er: Hvilken fugebredde er den pæneste? Er det at lade fliserne sidde helt tæt, eller er eks. 5 mm pænere? Og er der nogle læggelsesmæssige fordele ved at vælge det ene frem for det andet?

Jeg ved godt at det er et meget subjektivt spørgsmål, men giv jeres besyv med alligevel.

Ps. Det er et bryggersgulv (hvis det har nogen betydning).
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke om man kan sammenligne granitfliser 30x30 med dine, men mit granitgulv har fuger på 5-8 mm og det er for meget.

Jeg ville have haft 3 mm i fuge, men det kunne murerens tommestok åbenbart ikke måle.

Mvh

Klaus
Jeg har lagt og sat mine 30,5 x 30,5 cm granitfliser med 5 mm fuge efter flisekryds, så alle fuger er helt nøjagtige!! :-) :-)

Det med fugebredden er nok lidt af en smagssag, men gå dog på på toilettet så mange steder som muligt med en måler og se og vurder!
Held og lykke - det er ikke let at få startet op, når man ikke er vant til det, men på et tidspunkt begynder det at gå helt fint!

Lad nu være med at have en smal side i den ene side af rummet og en fuld flise iden anden side. Fordel den mindre afstand i begge sider! Bare et godt råd, så du slipper for at høre den bemærkning fra Gud og hver mand, der har arbejdet med fliser.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Tusind tak for de gode råd. Fliserne ligger nu så smukt smile - med 3 mm mellemrum. Med lidt godt humør, en vådfliseskærer fra Jem & Plat til 299,- er man flyvende. Det kunne jeg godt finde på at gøre igen...
[Indlæg slettet]
Til lykke med projektet!
Det lyder spændende med vådskæreren fra Jem og Fusk. Den må jeg have.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis