Hjemme bygget gokart

Hej

jeg skal til at bygge en gokart med puch maxi p motor den har fået 45mm cylle og 24mm kaburator og kører ca 90 på puch stel, så håber på den kan trække den bare ok. når men jeg er nu godt på vej, dog mangler nogle ting.
nemlig hvordan laver jeg styrtøjet og bremsen?

ps har søgt i forum'et og læst de fleste at de andre gokart byggere's indlæg


Mvh Holger
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde nogle venner i skoletiden der lavede sådan en...

Den kom til at køre godt med en maxi motor og et tun stempel, mener det var standart kaburator... Udstødning ???

Jeg var ikke med til at bygge den, men kun med til at få den til at køre... Vi fik en advarsel at politiet... Der var kommet klager over os... UPS!

Bremsen var lavet men en stang, som pressede en anden stang ind på hjulet. Ved ikke hvordan jeg skal forklare. Stangen lignede et L. Hvor man løftede i den lange stang. Det virkede.

Styrtøjet var vist taget fra en gammel bil...

Gassen var lavet men en anden stang, vi kørte kun med en hånd og skulle skifte hånd når der skulle bremses...

Kan du ikke prøve at smide nogle billeder op?
ja så skal jeg lige finde mit digital karmara, men jo skal jeg nok udstødning er en lille bit-turbo. men i dag har min far har skaffet mig en tromle bremse fra en truck, som jeg tror jeg vil finde ud af noget med men det vigtigeste er at for rat og styrtøjet til at virke rigtig, det skal squ virke.
Vi lavede styretøjet med dele fra en gammel havetraktor fra skrotten. Bremsen var fra yamaha 4 gears ( skive ) smidt ned i bunden og så en plade på grebet. Motor 4 hk honda fræser som en mekaniker far havde pillet ved. Det er snart 20 år siden men jeg kan sgu næsten smage glæden den første gang vi fik liv i dyret.
Jeg ved ikke lige om man kan kalde det her en gokart. Men den ser unægtelig interessant ud.

Den her.

Nej, spøg til side. kikker lige videre efter et sæt seriøse tegninger.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis