Olie på asfalt

Der er sket det uheldige at bilen er begyndt at dryppe lidt olie; det var såmænd ikke så svært at reparere, men der er kommet olie på asfalten under bilen og den ville jeg pokkers gerne slippe af med.

Nogen forslag?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Steinaa

Den bliver sgu svær......

Bindemidlet i asfalt er bitumen som er et olieprodukt - fjerner du oliepletterne, så opløser du nok også asfalten

Kan de ikke lade sig gøre at lave resten mørkere, din plet ses jo nok kun fordi bindemidlet i overfladen af asfalten "skylles" væk med årene

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra steinaa

Der er sket det uheldige at bilen er begyndt at dryppe lidt olie; det var såmænd ikke så svært at reparere, men der er kommet olie på asfalten under bilen og den ville jeg pokkers gerne slippe af med.

Nogen forslag?



øvs det var en kedelig een sad
uden at tage noget ansvar for det jeg nu skriver, mener jeg at have hørt at ren cement(altså stadig i pulverform) skulle kunne suge det op, jeg har aldrig afprøvet metoden, og ved ej heller hvor længe man skal lade de ligge og suge, men nok ikke alt for længe hvis man skal kunne fjerne det igen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Cement? Hmm... det er da et forsøg værd... Det må jeg prøve en af dagene; jeg vender tilbage når forsøget er gjort.
Citat fra steinaa

Cement? Hmm... det er da et forsøg værd... Det må jeg prøve en af dagene; jeg vender tilbage når forsøget er gjort.


Cement kan KUN bruges på beton. Cementen vil misfarve asfalten.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Annonce
Godtså! Så lader jeg den ligge...

Ellers tak for input.
Citat fra olfert-olfert

Cement kan KUN bruges på beton. Cementen vil misfarve asfalten.

Mvh. Birger


hovsa rolleyes havde lige overset at det var asfalt det beklager jeg meget!
men når nu vi snakker asfalt ville sand måske være en metode,eller fint savsmuld smile

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har taget det værste med savsmuld, men der er stadig sorte plamager... C'est la vie
Her er det bedte middel til at opsuge spildt olie fra både beton og asfalt, "Kattegrus" det er brændt moler og har en fantastisk suge evne. Og det efterlader ingen spor.

Men men men ! Se så lige at få lavet den olie læk på din bil, for du ved godt at din motor ikke må spilde olie på vejen *GG*. En del bilister tænker med røven i netop denne situation, jeg køre altid motorcykkel, og har netop prøvet at skride i sådan en gang efterladte olieklatter i et sving i en by, det gik lidt hårdt ud over min mc, og jeg var nok også lidt chokket oven på sådan en tur. Især når jeg tænker på at farten var under 20 Kmt.
Havde jeg fundet idioten var han blevet tvunget til at slikke vejen ren.

V.h. Håndværkeren
Hej "Håndværkeren"

Mange tak for dit råd; det må jeg prøve.

Men men men! Hvad hulen bilder du dig ind? Jeg er udemærket klar over at min bil ikke må spilde olie på vejen. Hvis du gad at gøre dig bare en lille smule umage og læse mit første indlæg igennem ville du også se at bilen ER lavet. Og selvfølgeligt blev det lavet! Jeg kan da ikke leve med at min bil sviner gader og stræder til! Hvor vover du på den måde at dømme mig såvel som alle andre bilister på forhånd? Du ved vel ikke bedre end at den olieklat du skvattede i kunne være kommet fra en motorcykel?

Steinaa
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis