Erfaringer med firmaet Bygmax

Hej!

Er der nogen der har gjort erfaringer med firmaet Bygmax?
Deres koncept er forudbetaling inden levering, men normalt er jeg skeptisk over for den type salg - er der nogen grund til bekymring?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At betale før leverancen af en vare eller service er optimistisk. Det er ikke sikert at du bliver snydt, men hvis firmaet går konkurs er du bagerst i køen af kreditore= 0 penge retur.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
www.bygmax.dk enkeltmandsfirma i Skodborg - meget gode priser f.eks. 84,75 pr.m2 Sundolit 225mm gulvflamingo.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, ok - forudbetaling = tab ved konkurs, men jeg ser nu flere leverancer der giver tab ved manglende betaling incl. fragt og postopkrævning - de kommer nemlig bare retur fra nogen, der har fundet noget andet og måske bedre, uden at gide afbestille det, de allerede har bestilt og sat andre mennesker i arbejde med at fremskaffe, indpakke og forsende, så der er efter min mening ikke noget mærkeligt i forudbetaling, hvis ikke man er en "god gammel kunde".

Du beder om noget, og må så vise tilliden. Hvis de var firmaet der bad om at levere, måtte det være lige modsat.

Dog vil jeg sige, at snakker vi om større beløb, bør man aftale et a'conto beløb for afsendelse og resten ved modtagelsen (hvor man kan mærke eller se, om der er det man forventer)

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej smile

Hvis nu firmaet indførte dankork-betaling, så ville jeg overhovedet ikke være bleg for at købe hos dem. Ved dankort og konkurs, så er det PBS der hænger på regningen.

Iøvrigt lugter det lidt af at bygmax ikke har nogle penge.

Man kunne i det mindste betale ved levering, men han har nok ikke penge til at lægge ud for.

Ideen er god nok, men bygmax skal ikke regne med mig som kunde, før de laver en dankort- /efterkravsløsning.

Iøvrigt kan min trælast godt slå sundolit-prisen, hvis jeg presser dem lidt.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 07-05-2003).]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg var slet ikke klar over eksistensen af korkege i Danmark og heller ikke at kork er indført som betalingsmiddel.

(lidt plat - sorry)

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per smile

Ja, det var lidt plat, men på den "fede måde" smile

Mvh
ThomasB (som fra nu af, holder øje med stavefejl i Per M.s indlæg)
Et internetbaseret, anonymt firma/person, der kun accepterer betalingsløsninger, hvor køber har hele risikoen... Det lyder rigtig godt!

Som ThomasB skriver er det lidt underligt, at butikken ikke tilbyder Dankortbetaling; det betyder større sikkerhed for køber, uden at det går ud over forretningens sikkerhed.

Ulempen er, at forretningen ikke kan bruge kundens penge til at forudbetale egne kreditorer.

Hvis jeg skal være en lille smule grov kan jeg på den baggrund se følgende årsager til, at firmaet ikke har lavet en Dankort-indløsningsaftale:

- Leverandørerne kræver kontantbetaling fra Bygmax (og firmaet er ikke likvidt) - jeg kender ikke normal praksis på området, men det kunne tyde på, at soliditeten i firmaet ikke er så god?

- Firmaet kan ikke klare en kreditvurdering hos PBS. Heller ikke betryggende!

- Firmaet vil spare de ca. 1000 kr om året, det koster. Det er en lille pris for at sikre sine kunder!

- Firmaet er bare ikke særlig seriøst.

Alt i alt ville jeg nok betænke mig inden jeg lagde mine sparepenge hos Bygmax, - så vidt jeg kan se er priserne ikke engang specielt lave!

Mvh
Thomas

P.S.: Ja, jeg er skeptisk af natur smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg har lige f[et et tilbud p[ levering af nogle gipsplader.

Her er priserne fra bygmax >
120 plader 13 mm gb-13 gipsplade 120x240 cm pr stk 49,75 incl. moms
20 plader vådrumsgips 90 x 250 cm pr stk 94,75 incl. moms
20 plader 12,5 mm fermacell fibergips 120x240 cm pr stk 119,50 incl. moms

Frit leveret

Men det er slet ikke billigt.. N;rmest lidt over almindelig pris...

Venligst Njord >(

MVH Njord
Hej smile

Godt nok er 120 plader meget, men jeg synes at 49,75 er en rimelig pris. Kan du slet ikke presse ham mere?

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også