Badeværelse - Fugning af store granit fliser

Hejsa ....

Jeg skal til at fuge mine nye Granitfliser på gulvet i mit nye badeværelse.

Det er Labradorti (kaldet blue emerald) jeg har indkøbt en meget mørkegrå fuge. Det jeg vil høre er om der er nogen der har erfaringer med dette, er der noget jeg skal være opmærksom på. Suger de meget, kommer der nemt fugeslør.......

Efterbehandling : Er der nogen der har erfaringer med de forskellige typer efterbehandling ?? hvad er bedst, hvad er nemt at arbejde med, skal det maskin poleres ??

Rasmus

www.killerbeast.dk/bad/ <-nu snart med gluv færdigt!!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fuget mange m2 granitfliser og har lært, at man skal vente temmelig længe, faktisk længere end man har nerver til, med at vaske/gnide overskydende fugemasse væk, idet granitten ikke suger så meget som fliser og derfor varer det længere før fugemassen begynder at stivne nok til afrensning. Kommer man for tidligt i gang, bliver fugerne nemt for dybe og skidt samler sig.
Det er relativt nemt at fjerne fugeslør. Jeg har fundet ud af at en rensesvamp, dem med en hård og blød side, er eminente til at rense det sidste tørre fugemasse af granitten.
Efter afrensningen, har jeg ikke foretaget mig noget og de står med en flot glans. Jeg lurer dog noget på, hvordan det opfører sig i fremtiden, om de bliver matte med tiden, og hvordan man så kan polere dem op igen.
Jeg er meget tilfreds med at bruge granit til gulve, og lurer endda på at lægge det i mit værksted (gamle biler!), hvis jeg kunne overbevise mig selv om at de er stærke nok til det.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

har med stor succes behandlet brusekabinen i granit med et produkt beregnet til at lukke overflader på bløde klinker mm. Vandet perler af og skidt, sæbe og andet sætter sig heller ikke. Kan ikke huske produktnavnet, men det er også købt i Tyskland.
Takker for det :-) jeg fik det lavet og er slupper godt fra det :-)
Er det bare ganske almindelig vand man bruger , skal nemlig igang med og fuge mine sort granit inden længe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis