Zoner i forbindelse med køb af brugt bil

I forbindelse med køb af brugt bil (Mazda 323F 1.8i GT), er jeg blevet anbefalet at gå ind på de danske synshallers hjemmeside og kontrollere de mest almindelige fejl den type bil bliver afvist på.

På hjemmesiden kan jeg se, at der ofte (3% af alle syn) bliver konstateret tæring ved inderskærmene og i undervognen... men der er også angivet zoner!?!

Eksempelvis:
Chassis inderskærm(e) - tæret zone B - 3%
Chassis inderskærm(e) - tæret zone C - 3%
Chassis vognbund - tæret zone C - 3%

Er der nogen der ved hvad disse zoner angiver? Jeg forestiller mig at det er angivelse af foran/bagved eller højre/venstre.
Kan man evt. finde et billede af en bil, hvor disse forskellige zoner er angivet?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg husker er sammenhængen således:

zone a: Bærende dele som f.eks bærearm
zone b: op til 20 cm fra fastgørelsespunkter i karroseriet til f.eks bærearm ophæng osv.
zone c: mere end 20 cm fra fastgørelsespunkter.

Det vil i øvrigt sige at 9 % af alle biler der kommer til syn af type 323F er tæret i bunden osv! Hvilken årgang kigger du på?
Tak for svarene - det var lige præcis det jeg ledte efter.

Mazda 323F 1.8i GT er lavet fra omkring '89 til '94... men det er en af de senere årgange jeg leder efter - fra '92 blev de lavet med servostyring og ABS-bremser som standard.

Da det efterhånden er en halvgammel model, er der vel ikke noget at sige til at der er rust i 9% af de synede biler - jeg har også kigget på 323F 1.6, da det er samme model, men med mindre motor... der ser tallene lidt pænere ud - der er det kun omkring 2% der er tæret i vognbunden.
Citat fra sjant.dk

Tak for svarene - det var lige præcis det jeg ledte efter.

Mazda 323F 1.8i GT er lavet fra omkring '89 til '94... men det er en af de senere årgange jeg leder efter - fra '92 blev de lavet med servostyring og ABS-bremser som standard.

Da det efterhånden er en halvgammel model, er der vel ikke noget at sige til at der er rust i 9% af de synede biler - jeg har også kigget på 323F 1.6, da det er samme model, men med mindre motor... der ser tallene lidt pænere ud - der er det kun omkring 2% der er tæret i vognbunden.


Jeg har en rigtig fed nysynet mazda til salg hvis det skulle have interesse endnu...

11/1994 model BA

Nysynet med ny bremser, forhjulslejre og originale forlygter

bil.jpg
Citat fra znapster

Jeg har en rigtig fed nysynet mazda til salg hvis det skulle have interesse endnu...

11/1994 model BA

Nysynet med ny bremser, forhjulslejre og originale forlygter



Tak for tilbuddet, men det er en BG jeg er på udkig efter... klaplygter styrer - når de virker smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis