træplade på halvmur

Hejsa herinde!

Nu er køkkenet ved at være færdig men jeg mangler bl.a. at fastgøre en plade af valnød på en halvmur. Jeg er lidt i tvivl om hvorledes jeg gør dette bedst.

Min første indskydelse var at skrue den oppefra og så proppe hullerne, men jeg glemte at bestille propper eller lidt ekstra træ jeg kunne bore propper i. Derfor tror jeg måske løsningen er at lime den. Men vil sådan noget holde og hvilken slags lim skal man bruge? Vil almindelig montage lim være fint nok?

Nogle erfaringer derude??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor jævn din halvmur er foroven. Hvis den er så jævn, at træpladen flugter pænt med muren, og altså ikke skal tvinges ned, så skulle det vel nok kunne limes. Jeg har selv med stort held brugt Casco SuperFix til at montere mangt og meget i tidens løb - og det falder sgu ikke ned i stille vejr. Det hæfter på stort set alle overflader, og fx montage af lister på vægge kan sagtens foretages på denne måde, når montageskruer ikke er velegnede.

/Jan
Ja, ganske alm. montagelim. Det har jeg selv brugt til et stykke mahogni på en halvmur af gasbeton.
Der er ingen grund til at købe alt det dyre, ganske alm. silicone er perfekt, og det falder aldrig af.

Mvh

Klaus
silicone giver en alt for gummiagtig limning (og er ikke beregnet til oplimning af bordplader) brug monteringslim det er beregnet til det og giver en fast fuge, danalim har en vandbaseret som ikke kan anbefales, de pu (polyurethan) baserede produkter er virkelig stærke.

www.baarup.com
Annonce
Det er jo netop den "gummiagtige" limning jeg ser som en fordel ved standard silikone. Det betyder at hvis man går ind i - eller skubber til bordplade så "knækker" limen ikke.
Citat fra JGH

Det er jo netop den "gummiagtige" limning jeg ser som en fordel ved standard silikone. Det betyder at hvis man går ind i - eller skubber til bordplade så "knækker" limen ikke.


Precis!

Jeg monterede en bøgeplade på en gasbeton væg, og den gik aldrig løs. Nu ved jeg ikke med valnød, men en bøgebordplade arbejder rigtigt meget, og det passer rigtigt godt sammen med silicone, da de fleste siliconer tåler fugebevægelser på op til 25%

Mvh

Klaus
Jeg monterede en Jatoba bordplade - og det holder!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis