Hvordan dækkes sprækkerne i sokkelen

Hej

Jeg har fået sat et nyt køkken op ovenpå et klinkegulv. Da gulvet ikke er 100% lige pga. klinker, så er der visse steder "sprækker" under sokkelen. Jeg har tænkt mig at sætte en blød plasticliste på, så sprækkerne ikke er synlig. Men vil lige høre de andre GDS'ere om det er en fornuftig løsning.

En anden mulighed er at bruge silkonefuge, men man kan ikke få det i præcis samme farve som sokkelen.

Hvilken slags plasticliste skal jeg bruge?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Silikone er en dårlig ide - da du aldrig får det af igen.
Hvorfor ikke bare benytte en evt. malet fejeliste?
Der er ikke så mange at vælge imellem i din lokale trælast (her i byen har stark dem), koster næsten ikke penge, men plastic er det rigtige, da de efter opvarmining kan bøjes lidt. Det kan fejelisten ikke.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Blot et uforbeholdent indspark, men jeg vil til en hver tid mene det afhænger af hvilket køkken vi taler om. Har du fx. opsat et Unoform køkken, vil jeg, med risiko for at træde nogle over tæerne, mene, at plast sandlister er bandlyste.

Hver sin smag dog - så smid evt. et billede ind - det skal vel vurderes og færdiggøres udfra en helhed - formoder jeg wink

Mvh
KJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Må jeg ikke lige supplere endnu mere - det er da næsten lige meget hvilken køkken mærke han har sat op - plasticlister er da ikke pæne overhovedet biggrin ... Silikone fuge er da vejen frem her - det skal bare laves ordentligt... Det har jeg da selv lavet i et tidligere køkken og det fungerede da helt fint.


Farve problemet kunne nok løses ved at bruge en silikonefuge i samme farve som fugen mellem dine klikker, hvis ikke du har brugt lilla fuge burde det vel kunne lade sig gøre biggrin !!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også