vinterkonservering

Hej
er der nogen der kan hjælpe mig med nogle råd til hvordan man vinterkonservere sin motor (mercruiser 5,7L )
såden i detaljer, så selv jeg kan håndtere det
mvh Flemming
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra flid

Hej
er der nogen der kan hjælpe mig med nogle råd til hvordan man vinterkonservere sin motor (mercruiser 5,7L )
såden i detaljer, så selv jeg kan håndtere det
mvh Flemming

Hej Flemming.
Det er forholdsvis nemt, du skal have motoren op i et stativ så den kan kører med motorbenet i en balje ferskvand, kør den varm uden skjoldet over motoren, når motoren så er varm skal du sprøjte totakts olie ind i kaburatoren ind til motoren drukner af det, der skal være omdrejninger på motoren sådan ca. halv kraft. Så er din motor konserveret som de gør på marine centeret hvor de opbevarer påhængsmotorer for vinteren. Vask så hele motoren af i ferskvand og stil den et tørt sted til du skal bruge den igen.

V.h. Håndværkeren smile
Hmmmm.- Håndværker, Hvordan svinger man bare sådan lige rundt med en 5,7 ltr. motor ??
Til flid. Prøv google, søg på vinterkonservering, der kommer en halv million sider frem.
Hilsen Ole
Nej det har du da ret i Ole.
Jeg var lige hurtig nok, jeg læste det som en 7,5 Hk Mercurry !
Meeeeen ingen af os ved faktisk ikke om manden har kæmpe muskler, så han virkelig lige smider den op på et stativ !

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis