Ladelampe lyser

Min Citroen fra 1995 har en ladelampe der lyser. Min første tanke var at det var generatoren der var gået, så jeg skilte den ad for at finde at kulene var slidt næsten ned og der var revet nogen dybe spor i akslen af selvsamme kul. Derfor købte jeg en ny generator til 1400 kr. Dette hjalp også ca 1 start, derefter begyndte ladelampen at lyse igen.

Når ladelampen lyser, er der intet elektrisk, der virker; hverken vinduesvisker, lys, bremselys eller radio. Hvis jeg starter og stopper bilen en par gange stopper ladelampen nogen gange med at lyse.

Hvad gør man?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som en stor kortslutning, når den kan trække alt hvad generatoren kan lavesad

Sikkert et kabel med fejl på isolering og dermed overgang til stel

Med venlig hilsen

Fladder
Hej,
Jeg tror du skal checke alle dine stelforbindelser - der er nogle stykker. Med en ny generator burde den jo lade ok. Check også de clamps der sidder på batteriet - og sidst men ikke mindst - det kan også meget vel være dit batterie som er klappet sammen.
En autoelektriker kan konstatere dette på 5 min.
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Kunne kun finde en stelforbindelse og den er renset. Fejlen kommer stadig.

Jeg kan måle en spændingsforskel på 12,5 volt hen over batteriet både når bilen er stoppet og startet. Indikere dette ikke at batteriet er ok?

Hvis der er overgang til stel, hvordan kan dette så måles?
Hej,
Med voltmeteret på polerne når bilen kører, skulle den gerne vise omkring de 14,5 volt - ellers er det generatoren den er gal med...
Men kan altså også stadigvæk være et dødt batteri - men det tyder det jo alt andet lige ikke på når du kan starte bilen.
Der burde være flere stelforbindelser end den fra batteriet...normalt en 3-5 stykker.
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis