Bruger manual

Hej.
Leder efter bruger manualer (Helst Dansk) til VDO-Modis 120 & VDO-Adis360!
Har kigget på HELE internettet uden held!
Håber der er en af jer der måske ligger inde med skidtet eller hved hvor det kan skaffes!

På Forhånd Tak!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Modis, hmmm, er det ikke det man møder på vej ind i Grønlandske farvande, eller ????, ja je ve sørm snart ikk.
Jeg tror ikke at jeg er mere end almindelig dum, men jeg har ingen ide om hvad det er du spørger om. Jeg mener dog at VDO har noget med instrumenter at gøre, er det rigtigt.
Mvh autoole
Hej

Jeg mener at VDO modis 120 er et ekkolod med både digital og analog visninger
Ved godt dette er en gammel tråd, men for at slutte den af:
Har fundet ud af at modis 120 er en kalibreringsenhed til adis 360.
Jeg sad også og blev helt glad.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsa til en gammel tråd!
Jeg er den heldige ejer og bruger af begge de nævnte VDO-instrumenter og har manualer på papir til begge. Begge instrumenter er tudsegamle, mine er fra 1983 men still going strong - håber jeg nok en sæson!
Modis 120 er ganske rigtigt et ekkolod-system, bestående af en giver, et viserinstrument med LCD-display og et betjeningspanel.
Adis 360 er et elektronisk kompas bestående af en giver, et instrument til visning af feltstyrke og til indstilling af misvisning og korrektion for deviation og et analogt viserinstrument.
Der findes et firma i Bagsværd som har reservedele mv. til disse.

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Perfekt!!!
Hej Hans-Henrik!

Jag har också en Modis 120 i min Birdie 32. Den fungerar men LCD-displayen är nästan helt svart varför den är mycket svårläst. Du skrivar att det finns en firma i Bagsværd som har reservdelar. Jag hoppas att de har en LCD display som är bättre än min nuvarande.
Jag vore mycket tacksam om du kan hjälpa mig med namn och adress till denna firma, helst även epostadress.

Med vänlig hälsning

Gunnar Tidner

Stallvägen 6

S-187 31 Täby

Sverige

Hej Gunnar!
Firmaet hedder Scan-Max og har hjemmesiden: http://www.vdo-instrumenter.dk/

Prøv at se om de kan hjælpe - men instrumenterne er jo efterhånden mange år gamle.......

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis