Hvilke vinduer ?

hejsa

vil lige høre jeres meninger erfaringer om hvilke vinduer der er bedst til prisen ?

mahogni ? (87.000 kr)
fyrretræ ? (56.000 kr)
plastik ? (31.000kr)

jeg er selv lidt imod plastikvinduer, men da jeg så prisen på dem ændrede jeg lidt mening. kan bare ik ælige huske helt præcost hvad der er "galt" med dem udover jeg har hørt de falmer. der hvor jeg har fået tilbud fra er der dog falmegaranti på.

hejsa vil lige høre jeres meninger erfaringer om... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Plastik vinduer er der fordomme imod, men hvis du vil undgå den helt store vedligeholdelse, så ville jeg vælge PVC vinduer, men der er et par regler som du skal overholde:
- du må aldrig benytte sulfo-midler (opvaskemiddel ell. lign.), da sulfo starter en opløsningsproces af plastik, i sær af gummilisterne.
- du skal mindst 1 gang om året komme til autovoks eller skosværte f.eks. hvid tit på rammerne.
Hvis du overholder ovennævnte 2 regler, så vil dine plastik vinduer holde sig flotte i mange år.
Jeg kan også anbefale vinduer fra Tjekkiet, som måske giver dig en endnu større besparelse - se evt. på adressen: www.tlux.dk.
Med venlig hilsen
Kurt Holst

citat:
Oprindeligt indsendt af sjanna-anders:
hejsa

vil lige høre jeres meninger erfaringer om hvilke vinduer der er bedst til prisen ?

mahogni ? (87.000 kr)
fyrretræ ? (56.000 kr)
plastik ? (31.000kr)

jeg er selv lidt imod plastikvinduer, men da jeg så prisen på dem ændrede jeg lidt mening. kan bare ik ælige huske helt præcost hvad der er "galt" med dem udover jeg har hørt de falmer. der hvor jeg har fået tilbud fra er der dog falmegaranti på.




Vi har lige modtaget en vedligeholdesrapport fra vores boligselskab.Vi fik skiftet til plastikvinduer for 14 år siden og vedligeholdskontoen lød på 0 KR og man mente at der nemt gik 14 år mere uden at bruge en krone.Jeg har selv plastik vinduer i mit sommerhus og de har sat der i 4 år og de fungere bare og de er ikke grimme selv om de sidder i et træhus og jeg må indrømme at jeg hader at male så HURRA for mine plastikvinduer :0)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også