Vælge afsenderkonto i MS Outlook?

Hullo.

Jeg har flere konti i min MS Outlook (altid nyeste version). Er der nogen der ved, om jeg kan få Outlook til at spørge om, hvilken konto jeg vil afsende beskeden fra, HVER gang jeg trykker på "Send"?

Jeg er ved at være lidt træt af at skrive til forskellige mennesker fra den forkerte email-konto sad

Med venlig hilsen
FlemmingB

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er den løsning jeg anvender i et andet mailprogam:

Opret en ny mailkonto, med forkerte indstillinger (fx. en invalid mailadresse og forkert servernavn (brug IP-adressen på din egen maskine). Sæt den som standard.

Når du forsøger at sende en mail fra denne konto vil du få en fejlmeddelelse om at mail ikke kan afsendes (indstillingerne er jo invalide).

Så åbner du bare mailen i udbakken, vælger den rigtige (valide) afsenderkonto, og sender mailen igen.

Det løser naturligvis kun problemet fsva nye mails: Hvis du svarer på en mail vil din mailprogram normalt altid vælge den konto der er sendt TIL, som afsenderkonto i din svarmail. Men det vil jo normalt også være den mailkonto du vil svare fra (det er det for mit vedkommende).

/Rob
Hej Rob.

Det havde jeg sq slet ikke tænkt på - godt råd, tak for det, selvom det er lidt en "trylle-løsning". Må prøve om det kan lade sig gøre i Outlook. Får du i øvrigt ikke en fejlmeddelelse, hver gang der udføres en "send og hent"?

Man kan i sit stille sind undre sig over, at Microsoft ikke gør det pærelet at sætte en sådan funktion op, når man nu har mulighed for at have utallige forskellige email-konti :evil:

Men det kan selvfølgelig være, at svaret står i nummer 248.981 af de 766.532 hits man får, når man søger på MS's website biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Undskyld jeg blander mig!! Men jeg har fuldstændig det samme problem, og fik at vide af Det Kongelige Octruerede TDC at der er mulighed for selv at vælge, hvilken afsender man ville benytte af de mailadresser man har.
Men da de ikke servicerer Outlook men kun Outlook Express, kunne jeg ikke blive indført i denne materie.
Jeg håber meget, at der er en og anden, med indsigt i Outlook, der vil lade sin viden komme os til gode!

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra FB

Får du i øvrigt ikke en fejlmeddelelse, hver gang der udføres en "send og hent"?


Nej, jeg har naturligvis sat min dummy-mailkonto op, så den IKKE er inkluderet, når jeg laver en send og hent.

Ja, det er et hack, men det funker cool

/Rob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis