GlÆder Du Dig Til NÆste Valg ?

Som fler og fler opdager, er landet belastet af et meget lille mindretal af godsejere og koncerndirektører, der på forunderlig vis har fået manipuleret stemmekvæget til at forære dem magten i folketinget.
Befolkningen er vist nu ved at få sig en øjenåbner, hvis man skal tro meningsmålingerne. Derfor denne lille meningsmåling, som man frit kan fravæge, på samme måde som vi kan med det nuværende regime ved næste valg.:p

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Personligt tror jeg ikke på, at et valg i sig selv gør nogen lykkeligere.
Det er der noget om Zeph.

Og meningsmålingerne er i sig selv ikke det papir værd de er trykt på. Det er nærmest en naturlov at den siddende regering er upopulær, ikke noget nyt der.

Der kommer lidt uro blandt det såkaldte stemmekvæg fordi den store gavebod skal lukkes. Der skal pilles ved det store dyr i åbenbaringen, kaldet "velfærd".

Glemt er den lave rente. Glemt er den rekordlave arbejdsløshed. Glemt er at udlandsgælden er væk, for der skal pilles ved vores velfærd og det kan vi jo ikke have.

Ja det er lidt firkantet udtrykt, men vi er sgu da blevet en nation af pylrerøve. Bevares er det ikke alting der er rosenrødt, men jeg synes da at der er noget overvægt af gode sider.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Hej

Jeg stemte "Det går meget godt" eller noget i den retning...

For det gør det jo - for det meste da. Økonomien blomstrer i lille Danmark, der er arbejde til stort set alle dem der gider arbejde - selv i de dele af danmark der ligger lidt uden for storbyerne. Der er blevet taget skridt til at nedlægge noget af alt det bureaukrati der har plaget landet (læs amter)..

Men det betyder jo ikke at alt er som det skal være: Velfærden har det ikke godt for tiden. Enkelte ministre får lov til at udføre deres egne forkrøblede ideer på trods af alt logik (Lad os bare nævne Bertel Haarder)... Og der er nogle ubehagelige elementer af stram topstyring i V for tiden.

Og så et spm Mufi: hvem skal lede din nye regering ?? Helle og Marianne kan jo åbenbart ikke helt finde ud af det - og selv om de konservative og venstre ikke altid er enige foretager de da noget der minder om et parløb. Som det er lige nu er det meget svært at se R og S foretage sig noget som helst konstruktivt. OG hvis de radikale så til sidst siger OK for en statsminister fra S - hvor er deres troværdighed så????
Hvem skal Helle så lave en regering med? Tilbage er så enhedslisten - og det vil stort set være lige så skadeligt for DK (eller mere) end når dansk folkeparty sætter spor i den nuværende politik. Begge partier dyrker selvisk deres egne små kernevælger segmenter. Og så har specielt liste Ø den holdning at man kan løse alle problemer med at hælde flere penge i de huller der findes i det danske samfund.

Mvh
Niels
Hej Mufi,

Nu skinner det ret tydeligt igennem at dit indlæg ikke skal tages særlig seriøst, men er skrevet i et øjebliks frustration, og din afstemning kan ikke bruges til noget. Personligt ville jeg sætte kryds flere steder, men det kan man ikke, så jeg har ikke stemt.

Hvis vi endelig skal diskutere regeringens indsats, så er jeg bestemt ikke imponeret over den seneste tid, og jeg er specielt nervøs over nedskæringerne på miljø-området. Men alternativet er den uerfarne Helle som statsminister - det tror jeg simpelthen ville være en katastrofe, og jeg tror ikke på en radikal regering (det gør de radikale jo heller ikke længere selv)

Så, ja, bob, bob.... mon ikke det trods alt er bedre at fortsætte med den nuværende regering lidt endnu...


Torben
@MUFI,

Kunne vi ikke prøve at holde LDS fri for politisk agitation, som det har været hidtil?
Jeg synes vi har rigeligt med medier, der pisker en stemning op over noget, der har stor sensationsværdi, men lille real-værdi - som også din egen indledning wink

Men jeg deler helt sikkert din politiker-lede, bare ikke møntet på noget specielt parti eller fraktion. Det kunne være rart, hvis man kunne lægge en langsigtet strategi og forfølge den, i stedet for at være i pressens og borgernes lunefulde vold......- men så er vi jo tilbage ved koncerndirektøren :-)

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Danmark har kun 179 problemer biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

arkRed">Uf, der var fin respons på klokken....

Jeg kan godt li´at forholde mig til den virkelighed, som den uoplyste befolkning lever i. Dette er blot en af grundene til at man vil opdage at jeg ikke er hverken godsejer, storbonde, koncerndirektør eller på anden måde har sugerøret i den fælleskasse som vi der stadig betaler skat til, er en del af.

MEN, når nu et mindretal af godsejere har fået lokket en masse uoplyste normal-danskere til at stemme på sig, er det da klart at der må være en mangel på politisk grundviden i befolkningen. - ellers må konklutionen jo være at dansken er dum.... Er den så bare det ?
arkOrchid">
Sjovt nok har Venstre-logen lige holdt rygklappermøde,:p og det var da ganske spændende at se om det var de grådige eller de griske der løb med sejren. Problemet består ganske enkelt i om befolkningen har nøget at vinde i forhold til at disse mindretal nu har fået adgang til vores fælles kasse. Svaret giver de jo selv, hvis blot man åbner sit blik på hvad det er de har gang i.

Man kan jo osse bare vælge at lukke øjnene for virkeligheden - drømme om sit eget gods - se en soap om natte, og tro at man er med... Eller man kan tage sit eget og sine børns liv op til overvejejelse, og tænke over om der måske var en vision - et håb - en god fremtid - eller blot et godt liv uden kriminelle underklasser, hjemløse, fatige osv.sad

arkRed">Egoisme er oppe i tiden, jow. men hvad med fremtiden ?????

I ØVRIGT HAR JEG FORSØGT AT FÅ AFSTEMNINGEN TIL AT VIRKE SÅLEDES AT DER ER MULIGHED FOR AT STEMME PÅ FLERE TING AF GANGEN. JEG ER JO DEMOKRATISKSK - I MODSÆTNING TIL DET PSEUDO-DEMOKRATI SOM DE FLESTE OPFATTER SOM REELT FOLKESTYERE. VÅGN DOG OP, FOLKENS.confused

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

- jamen jeg kan fint følge dig....... selvom jeg nok ikke lige deler dine synspunkter.... wink

Anyway - vil gentage min opfordring til at holde LDS fri for politisk agitation. Vi kan sq fint hjælpe hinanden, hvad enten vi er bonderøve, fusentaster eller hængerøve....

Mvh.

Jan R.
Øh Mufi, jeg er nok lidt uoplyst men fortæl mig lige hvordan f.eks. koncerndirektøren har snablen nede i kassen. Storbonden og godsejeren får EU-tilskud, som hverken kommer fra Danmark eller bestemmes af Danmark. Så den kan jeg følge. Som jeg ser det får koncerndirektøren en pæn hyre og betaler en tilsvarende pæn skat. Måske bor han også i et pænt hus og betaler derfor en pæn "ejendoms-misundelses-værdi-skat", så alt i alt lyder det mere som Ud-af-lommen end Ned-i-lommen.

Skal man snakke om snablen nede i den der fælleskasse er der jo offentligt ansatte (okay, det er løn), arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere, efterlønnere og pensionister af forskellig slags. Jeg tror ikke lige at det er der du finder flest tilhængere af "godsejerne" wink .

Og så, hold nu godt fast, er jeg nød til at give dig ret på et punkt (undskyld undskyld undskyld ). Egoisme er meget oppe i tiden, og det så det er til at blive helt dårlig over. Hvorfor gøre en indsats selv, når man kan rage til sig på andres bekostning.

Nej, på nogle punkter er vi et stykke fra hinanden og godt det samme, forstået på den måde at forskellighed er godt. Jeg drømmer også om mit eget gods, billedlig talt. Der er så lige den forskel at jeg vil gøre mig fortjent til det jeg får, det giver jo så to tilfredse parter.

Så jeg forsøger at holde mig vågen cool og går og fejer lidt for min egen dør.
Der findes ganske afgjort sider på nettet der er bedre egnede for Politiske diskutioner.
Her på LDS syntes jeg ikke om den slags diskutioner, hvad bliver så ikke det næste ?

Håndværkeren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også