ekstrem meget fugt.

jeg er (den stolte) ejer af en mazda 323f,24ven,2.0 V6.
Jeg har desværre et problem med ekstrem meget fugt,ja nærmest vand på indersiden af mine ruder,dette er,udover til stor besvær da det tager 7 lange og 7 brede at få afdugget ruderne inden brug,men det kan jo hellere ikke være sundt for interiøre,elinstallationer o.lign.
Der er for år tilbage (inden jeg købte den) blevet eftermonteret et soltag,hvilket et par gange har resulteret i "vanddryp" fra pyntelisten som følger kanten af soltaget inde i bilen.Jeg er godt klar over at fugtproblemerne med stor sansynlighed stammer fra netop soltaget.MEN er der nogen som har en ide om hvordan jeg kan komme den nuværende fugt i bilen til livs??,har selv overvejet at anbringe et par fugtposer/sugere inde i bilen til at suge fugten,ku det være een mulighed??...Vil blive meget glad for enhver hjælp,og gode råd jeg kan få,og da vinteren står for døren blir det nok lidt trevielt at skulle skrabe is af både udenpå.... og indeniconfused

På forhånd tak.

MVH
Michael
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde samme problem med en gammel Peugeot 405. Jeg var satme også ved at være sur på det der med at have vand på indersiden af ruden (overvejede at montere et par vinduesviskere....)
Men så en dag da den fik et eftersyn af min svoger, mig og et par øller, Kom jeg til at se på luftindtaget. Den pal der skal skifte luften mellem at cirkulere eller friskluft var hoppet ud af rammen. Så jeg havde kørt med cirkulation i et lille års tid inden jeg fandt problemet. Efter at den var blevet sat rigtig på plads, forsvandt vandet "som dug for solen..."
Håber det måske kan hjælpe.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hejsa.
Tak for din hurtige respons,det bestemt værd at prøve.... ellers må vi jo på et senere tidspunkt starte en ny tråd om "montering af indvendige vindueviskere"????.
Nu da jeg er kølemontør, kunne jeg også anbefale et klimaanlæg...:-) Det er samtidig en affugter, så den kunne måske også klare problemet...!! Men det er vel nok lidt overkill...

Jeg vil arbejde på ideen om viduesviskerne...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis bilen ellers står i nærheden af dit hus eller andet sted med strøm, vil jeg da foreslå at du parkerer en varmeblæser på bagsædet (lidt hævet, så den ikke sætter ild i betrækket) med front rettet mod gabet mellem forsæderne.

Åbn ruderne i fordørene et par cm, evt. bagklappen lidt på klem, og lad blæseren køre nogle timer.

Det fjerner muligvis ikke hele problemet, men er bestemt forsøget værd. Om ikke andet har du en varm bil rolleyes og en lidt større elregning sad.

Fugtfjernere ér naturligvis også en mulighed, men de er drønsvære at hænge op i en bil, og kræver en spand under.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jeg har prøvet det at jeg en dag skulle ud at kører. Bevares det havde regnet meget de dage og det var fugtigt i luften, så jeg tændte for blæseren for at afdugge ruderne... Det hjalp ikke synderligt meget. SÅ satte jeg den op på niveau to... det gjorde det bare endnu værre og jeg måtte stoppe bilen for ikke at kører galt da udsynet var lig nul! SÅ gav jeg den fuld hammer på varme og blæser, det måtte da hjælpe... Så fik jeg sprøjtet vand i hovedet!!! Det viste sig at ude under forruden hvor blæseren til luftindtaget er, der er der nærmest en hylde. Der er et afløb i hver side, og det var stoppet med blade. Så blæseren stod og kørte i 10 cm vand... Synes også at den havde rislet så mærkeligt.

Tja det var mine erfaringer med fugt i bilen.
mvh jan
Annonce
Har flere gange hørt om utætheder ved varmeapparatet, hvorved kølervæske løber ind i kabinen og skaber så rigeligt med fugt - kunne være en mulighed???

Dit dryp fra soltaget kan være kondens pga. den fugtige bil. Hvis det er en utæthed, kan det nemt tætnes ved at fuge udefra (f.x. silicone ind under tætningslisten).

På denne årstid er det svært at "lufttørre" en bil, hvis den ikke står under tag - jeg ville bruge varmeblæseren til at få den tør (husk at have et vindue lidt på klem)

Mvh.

Jan R.
jamen tusind tak for den fine respons på et for mig stort problem.Vil gå i gang med at afprøve ideerne...

Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis