Hvor køber man kork

Jeg har en ven, der er handicappet og derfor går med krykstokke. Han vil meget gerne have korkhåndtag på stokkene , idet de er mere behagelige at holde på. Jeg er amatørtrædrejer og har tilbudt at dreje nogle håndtag til ham, men...hvor køber man korkstykker. Korkhåndtagene skal have et hul på ca 22 m.m., så korkstykkerne skal nok have størrelsen ca 4 x 4 cm eller mere.

Hilsen
Leif

Leifmj
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det bliver nemt at dreje i korken da den er ret porøs !!

Men korken er sikkert en fin ide. Men hvad med at købe en stykke af en plade/rulle.
Jeg har set en rulle med 2mm kork der havde en bredde på ca 50 cm i et byggemarked, vistnok en Bauhaus. Den er beregnet til at lime på gulvet.
Jeg købte noget jeg vil anvende som loftsbeklædning i minbåd,, men er endnu ikke kommet igang med det projekt da vandaler havde lavet et indbrud.. og pludseligt avr det andre ting der var vigtige !

Jev vil tro du kan montere korken med en god kontakt lim også lave en suring/bandage der holder korken fast rundt om håndtagen mens det hærder.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Den løsning jeg vil foretrække er følgende:

Køb korkplader beregnet til gulve, gerne forskellige farver samt tykkelser, men uden overfladebehandling.
Lim dem sammen til den længde/tykkelse, som er nødvendige. Husk at bruge vandfast lim.
Efter hærdning kan du dreje dem i facon.

Mvh.
bodker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis