Køb af gips skruemaskine?

Hej der ude.
Har fundet ud af at jeg gøre mig selv den tjeneste at købe sådan ensmile
Er træt af at skulle gøre det med en normal maskine.
Nu er det dog sådan at jeg har fundet et par stykker.

1. Skrueautomat 6834, Makita skrue 4x25/57 pris 2.062,50kr.

2. Skrueautomat 6836, Makita skrue 3,2/3,8 x 25-41 pris 2.062,50kr.

3. Skrueautomat DS200 AC, Senco, skrue 3,5/4,5 x 25-50 pris 2.248,75kr

Sad og så på de skruer som de bruger.
her virker det som om at man kan få flere skruer til nr 2 end til de andre. altså at de 3.8mm skruer er standart..
nu ved jeg self ikke da jeg gerne ville have så man kunne bruge nogen 55mm skruer hvis/når der skal sættes 2gange gips op.

Ved ikke, hvad siger i andre.
har i evt nogen andre forslag:p

Vil bruge omkring 2-2,5K på maskinen

På forhånd mange tak

Peter Nielsen
48 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal selv bruge en gipsskruemaskine med bælte. Sådan een kan erhverves til under 200 kr. i Silvan. Jeg har dog endnu ikke købt min, så jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten.

/Brian
Jeg købte en i Jem & Fix til kr. 169,- inkl. 200 skruer. Den har upåklageligt sat nye gipslofter op i hele vores hus og monteret 80 meter træhegn (ja, det fungerer faktisk også perfekt) ! Kan ikke se hvorfor man skulle bruge kr. 2000,- eller mere på en gipsskruemaskine, med mindre den skal køre professionelt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra malkekoen

Jeg købte en i Jem & Fix til kr. 169,- inkl. 200 skruer. Den har upåklageligt sat nye gipslofter op i hele vores hus og monteret 80 meter træhegn (ja, det fungerer faktisk også perfekt) ! Kan ikke se hvorfor man skulle bruge kr. 2000,- eller mere på en gipsskruemaskine, med mindre den skal køre professionelt.

Nej det kan der måske være noget om..
Men syntes at dem jeg har set i lavpris har virket som en omgang plastic...
Ved godt at man kan få 10 af de billige til samme pris. men stadig...
biggrin
Citat fra PMNielsen

Nej det kan der måske være noget om..
Men syntes at dem jeg har set i lavpris har virket som en omgang plastic...
Ved godt at man kan få 10 af de billige til samme pris. men stadig...
biggrin


Det kommer godt nok an på hvad maskinen skal bruges til - i de dårligere maskiner er det vel ofte kullene der brænder af (hvis jeg ikke tager fejlconfused ) ved stor belastning... Her tænker jeg på fx. vinkelslibere, rundsave og borehamre...

Men en gipsskruemaskine skal vel egentlig ikke holde til ret meget??? det kræver jo ikke det helt store moment at skrue sådan en skrue i...?

Vil gerne have mere opfølgning på dette da jeg selv overvejer at købe en billig fra jem og fix...
hej
har selv købt en fra jem og fix og har brugt den til hele min første sal ca. 80 gips plader og den virker stadig uden problemer. både i træ og stål.
har også prøvet en af de profe og der er helt klart en forskel men de priser de har ville jeg aldrig få igennem derhjemme
så hvis pengene er til en prof så køb en
har lige set hos www.carlras.dk at de har juletilbud både på makitta og fein
VH
Bjørn

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra Bjørnen

hej

har også prøvet en af de profe og der er helt klart en forskel men de priser de har ville jeg aldrig få igennem derhjemme


Selvfølgelig er der forskel og sikkert også i stor stil men hvis den nu virker 100% efter hensigten så ville det være cool - når man er færdig med at bygge er det jo ikke sikekrt man får brug for sådan en igen forløbigt og så er det noget dyrt værktøj at have til at hænge...biggrin
Citat fra Bjørnen

hej
har selv købt en fra jem og fix og har brugt den til hele min første sal ca. 80 gips plader og den virker stadig uden problemer. både i træ og stål.
har også prøvet en af de profe og der er helt klart en forskel men de priser de har ville jeg aldrig få igennem derhjemme
så hvis pengene er til en prof så køb en
har lige set hos www.carlras.dk at de har juletilbud både på makitta og fein
VH
Bjørn

Det er nemlig derfor at jeg overvejer at købe en "profi" model.

Det er nok rigtigt at en gips maskine ikke kræver det vilde moment, men ja smile

Regner med at køre ud og "føle" lidt på varen i løbet af idag eller morgenbiggrin

Tak for input.
Det er en god ide! Men tror lige præcis at znapster ramte plet: Det er ikke et hyppigt brugt håndværktøj, og derfor har jeg også svært ved at retfærdiggøre en større udskrivning hertil. Hvis det var en skruemaskine eller lign, var snakket jo en helt anden...
Citat fra malkekoen

Det er en god ide! Men tror lige præcis at znapster ramte plet: Det er ikke et hyppigt brugt håndværktøj, og derfor har jeg også svært ved at retfærdiggøre en større udskrivning hertil. Hvis det var en skruemaskine eller lign, var snakket jo en helt anden...


Lige præcis - for alt det værktøj jeg har købt og køber fremover gør jeg på baggrund af investering og udbytte skal hænge sammen... Min skruemaskine er en makita, min borehammer er bosch blå serie og jeg ved at min fremtidige rundsav skal være en festool... Men jeg er også ganske overbevidst om min kommende gipsskrue maskine skal være den billige model fra jem og fix med mindre jeg bliver overbevist om andet...

Er der nogen af jer der har købt sådan en der har prøvet at sætte fibergipsplader op med den...? 15 mm modellen vel og mærke...confused Det er nemlig min frygt at den her vil komme på overarbejde og dem skal jeg nok sætte mange op af i mit kommende hus...
har også min tvivl
En ting jeg er faldet over at de 3 gipsmaskiner "kun" kan bruges til skruer med en hvis diameter...
For mig virker det lidt mærkeligt... da den bit som bliver brugt jo er den samme til alle skruer.
Og hovedet på skruerne må da være af samme størrelse?
Til jer der har købt den billige model.
Hvad størrelse skrue diameter bruger jeres maskiner?
Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også