Genopladelige batterier - erfaringer søges

Hej venner på LDS,

I disse elektroniske tider hvor alskens hardware kører på batterier - og med en søn på 7 med utallige elektriske maskiner - tænker man sig jo lidt om når det gælder batterier.

Jeg har et digitalt kamera med følgende AA batterier: Trust 1,2 V 1800 mAh - de fulgte med kameraet da jeg købte det for et par år siden. Jeg kan nu tage ca. 30 billeder ( med og uden blitz ) og så er de døde. ( Der er 4 stk. i kameraet ). Er dette normalt ?. Da jeg købte kameraet kunne jeg køre langt over 100 billeder uden at lade op.

Jeg købte så i Fakta for et par måneder siden 4 stk. Konnoc 1,2V 2800 mAh til den vanvittige pris af 69 kr. Nå - ladede på dem som beskrevet og lod dem aflade / lade et par gange som vist er god latin med gen-opladelige batterier. I starten var de gode - vildt hurtig genladning af blitzen ( under 1 sek ) - men efter at have brugt dem 2 ( to ! ) gange - var de bare helt døde...vil ikke tage imod strøm. Okay - man får hvad man betaler for.

Jeg har sådan en finurlig elektronisk oplader der selv finder ud af, når batterierne er fuldt opladet.

Nå - mit spørgsmål: er der nogen af jer som har erfaringer med gen-opladelige batterier ( mærke og model ) som DUER ? Det er ikke så meget prisen, men mere det at man ikke gider gå og lade hver eneste dag.

Hvis ikke vi brugte gen-opladelige AA batterier, vil jeg tro at min søn og jeg kunne konsumere noget det ligner 50 stk. om måneden.....

På forhånd tak !

Bedste hilsener

Vangsøe

Vangsoe
Hej venner på LDS, I disse elektroniske tider... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vangsø:
Ni fik jeg det link du postede til at virke. Den ser ganske fornuftig ud.
Din post inspirerede mig faktisk til selv at lede efter en ordentlig lader (har jeg savnet længe).
Jeg har købt den fra Conrad fra mit link, fungerer godt, kan anbefales. Celletemperaturen stiger lidt de sidste par minutter af opladningen, hvorefter ladningen standser af sig selv. Helt rigtigt.
Det fede er, at cellerne lades individuelt, dvs. ladeafslutningen er forskellig fra celle til celle. Dermed er de alle helt opladede, selvom der er forskeele i ladetilstand og kapacitet.

MvH,

Bent.
Hej Bent,
Jeg købte en "Hako" digital lader BP550B LCD quick charger på QXL - kr. 129 inkl. 4 stk. 2500 mAH batterier og forsendelse.
Den lader 4 stk. AA individuelt op på ca. 4 timer og slår så selv fra. Batterierne bliver overhovedet ikke varme.
Så endnu engang tak !
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Opladelige batterier er et emne der kan skrives en PHD afhandling om.
Her er mit beskedne input:
Køb flere batterier af samme type end du skal bruge. Det er somregel et batteri der dør før de andre, selvom de kom fra samme pakke og er brugt ens.
Kontroleres med en simpel batteri tester som belaster batteriet under test.
Har selv en Saitec eco02 lader fra netto. Den kan også oplade halvtomme Alkaline batterier. Det virker, men de har en tendens til at batterierne lækker efter et par opladninger. Nu bruger jeg kun NiCd og NiMh batterier.
Har haft et kamera der æder batterier og et NiCd på 900 mAh vare længre end et NiMh på 2000 mAh. Det skyldes at der normalt er større indre modstand i et NiMh batteri sammenlignet med NiCd. Der er kommet NiMh batterier med lav indre modstand. De benyttes i accu maskiner og er dyre.
Jeg vil helre købe opladelige No name batterier i Aldi eller andre steder hvor der er en stor omsætning, end dyre mærkevare , der har ligget 2 år.

Mvh Thomas

Hej Thomas: Min gamle Saitec fungerer stadigvæk, både tii NiMh og alkaline,jeg genoplader alkaline til brug i fjernbetjeninger,vækkeure lommelygter + div.

NiMh til børnebørnenes legetøj,foto +div

Et lille problem, jeg skal huske at slå omskifteren over på den rigtige batteri type Mvh.
Du kan med fordel give dine nye alkaline en tur i laderen inden du bruger dem.

Jeg har ikke været ude for at de lækker.

Benny N.
jeg har en batteri guide der fortæller alt om batteri vedligeholdese i må få ved og maile til mig på

[email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis