dræn og regnvand

Eftersom vi faktisk er helt færdig med vores hus. Så vil jeg gerne lave dræn omkrig huset og regnvand.

Må jeg ligge drænrøret sammen med 110 mm kloakrør til regnvand når jeg skal grave den ned?
Og skal man ha rense brønd ved hver nedløb. eller kan man bare lave en samlebrønd? så er det da muligt at renserørende derfra?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du må gerne lægge dine drænrør i samme rende som dine 110 mm regnvandsrør, men er det der du har brug for dem?

Du kan sagtens køre en tørledning til en central samlebrønd med sandfang, men hvor leder du vandet hen?
Vandet går til en samlebrønd og der går vandet ud på marken. Vi bor ude på landet har snakket med kommunen. Så jeg regner med at lave en samlebrønd inden det går ud af min grund. Overflade vandet fra vejen går også samme vej. Jeg er koblet på overfladevandet fra vejet. Så jeg behøver ikke at lave faskine.

Jeg er pt ikke på nettet de næste pr dag pga på sygehuset.
- ryger i min faskine efter en såkaldt "overfladebehandling" af vejen - er der nogen der ved hvad jeg skal taksere denne service til, når der skal renses op og eventuelt udvides med endnu en faskine? (ingen kloakering).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis