Skillevæg med dør...

Hej LDS'ere...

Jeg skal lave en skillevæg med en dør i. Jeg har sat skillevæge op før, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg sætter en dør i. Skal væggen have en bestemt tykkelse for at døren kan monteres? Kan jeg købe hele døren og karmen i en samlet enhed og montere den?

Jeg har forgæves forsøgt at finde en vejledning til det på nettet. De gør-det-selv video'er om skillevæg jeg har kunnet finde er også uden montering af dør.

Pfht
Martin
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er bedst at købe en god dør og karm sammen. Køb ikke for billigt, eller tjek ihvertfald kvaliteten inden du bestiller.
Monteringen af døren bliver klart enklest hvis karmdybden og væggens tykkelse er nogenlunde den samme.
Sørg for at væggen bliver konstrueret så solidt at den kan holde til f.eks en smækket dør.
Overvej om du skal have noget elinstalation ind i væggen. Det er så surt, hvis man først kommer i tanke om det når væggen er færdigmalet.
I øvrigt findes der i nogle "gør det selv" blade og evt bøger udemærkede foto illustrerede gennemgange af, hvordan en dør monteres. Det betaler sig at gøre det korrekt.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis