vil så nødigt bore.. (lim)

Davdav.
I forbindelse med opsætning af bruser og diverse i badeværelset vil jeg mægtigt gerne undgå at bore huller i mine klinker. Er der noget lim der kan anbefales??? og skulle man engang flytte på nogle ting må det gerne kunne fjernes igen, kemisk, eller med varme.
nogen erfaringer???...tænkte selv på en rudelim til biler, men de er jo som regel sorte.

mvh. Jesper

MVh. Jesper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jesper.

Jeg er absolut ikke ekspert på området, men når nu ingen andre har svaret, vil jeg da lige give et input - om ikke andet, så kan det da være, at nogen af dem, der ved noget om det, kan modsige mig.

Det er nok svært at finde en lim, der ikke gør lige så meget skade på klinken, som et boret hul gør. Det eneste, jeg kender, som kan holde f.eks. en bruser på plads, er Araldit - 2 komponent epoxy-lim. Men den får du aldrig af klinken igen, og så er vi jo lige vidt.

Løsningen kunne måske være, at lime bruserholderen (eller hvad du nu måtte ønske fastgjort) på en løs klinke med Araldit, og så lime klinken fast på væggen med bygnings-silikone. Den løse klinke burde have en tilpas stor overflade til, at silikonen kan holde.

Men igen, lad os høre fra profferne...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Rudelim kan du også få i lysegrå, jeg tror sagtens det kan holde, men har dog ikke erfaringer med netop dit "problem"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kunne evt. prøve at montere med sanitets-silicone - endelig ikke for tykt et lag.
Det tager en krig for at tørre - jeg plejer at tape emnet fast.

Mindre emner kan du evt. montere i fugen!

Husk at gemme 10 fliser - så kan du altid skifte en, når den bedre halvdel får underlige omflytningsidéer....:-)

Mvh.

Jan R.
Kan du ikke sætte bruseren sådan at det passer med at du borer i en fuge. De t har jeg haft held med. Og det er jo rimelig nemt at fikse igen hvis bruseren skal flyttes

mvh jan
Næstfomanden sidder og tænker lidt i de baner der har med loftet at gøre...rolleyes Kunne man lave en anordning der kunne skrues på loftet og som holder brusestangen?!? Jeg har nemli´lidt det samme problem med et badeværelse hvor der er linolium på væggene helt til loft! I øjeblikket skal man selv holde brusehovedet... sad Jeg arbejder lige lidt videre med tanken...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også