Sort granitgulv i vådrum

Hej,

Er der nogle som har erfaring med sort granitgulv i vådrum/badezone, som har lyst til at berette lidt om det? Jeg tænker specielt på:

- Vedligeholdelse
- Kalkaflejring
- Vandabsorption og risiko for, at stenene revner ved brug af gulvvarme
- Misfarvning pga. vandbelastning

Mvh. Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars

Vi har sorte granitfliser på vores badeværelse i stueplanen. vi har ingen problemer med kalkaflejring, men vi tørre også af efter brug. Revner er der ingen af.... og de står bare flot hvis man husker at tørre dem af. man kan vaske dem af engang imellem i eddike ellers normal vedligeholdese med alfix gulvvask..

håber at det hjalp


Med venlig hilsen

NTVEDE

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hej ntvede,

Ja, det er til stor hjælp. Vi diskuterer meget herhjemme hvad vi skal gøre, da vi gerne vil have black galaxy granit fliser i badeværelset, men eftersigende kan det hurtigt komme til at se grimt ud dvs. klakaflejring og misfarvning. Min opfattelse har været at det burde kunne lave sig gøre, hvis fliserne bliver mættet ordentligt fra starten, men vi er meget i tvivl – men dvs. vi er ikke de eneste som kunne finde på at gøre det! Og at høre at det kan lade sig gøre er jo herligt. Et alternativ kunne være, at bruge andre andre fliser i
brusenichen, men det er jeg ikke meget for.

Hvor meget vedligeholdelse vil du gætte på, at der er med fliserne i forhold til en almindelig glaseret flise?

Mvh. Lars
hej igen

på vores 1.sal har vi alm klinker og tror faktisk at vedligeholdelsen er det samme.. vi er mennersker der hele tiden er på farten og vi har ikke tiden til at ligge på alle 4 og gøre rent. hvis der bliver støvsuget og gulvet bliver tørret over efter bad (vi skraber med en skaber), så er det intet at komme efter. en gang imellem bruger vi den gulvvask alfix laver. den er kanon til sorte blanke klinker...

med venlig hilsen

NTVEDE

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis