renovering af gammelt hus!

Hej!

Jeg er ny på dette fantastiske forum Fedt at der findes et sådan sted, og folk vil udøse af deres erfaringer, uden at tage betaling for det!

Indledningsvis, vil jeg lige nævne at det er et gammelt hus fra sidst i 40erne det drejer sig om, og at det er et hus jeg står for at "måske" skulle købe, det står i originalt stand, og trænger til en ordentligt omgang! det er 70kvm i stue og 70kvm i kælder! det står generelt i originalt stand, såh.. det er ikke helt up to date!

Nogen der erfaring med:

1# Renovering af ydervægge i kælder! De er pudset og beklædt med "bløde" plader! Jeg tænker på alternativer. jeg er íkke så vild med det puds indvendigt, når man trykker på beklædningen, kan jeg høre pudsen rasler af indenunder! Kan man fjerne beklædningen, fjerne det løse puds, og sætte en form for plader op istedet, og stadigt være sikker på at man holder fugten ude, eller skal indervæggen stadigt behandles? og hvordan og med hvad?

2#efter isolering af stueetage, der er ingen isolering nu, andet end den udvendige puds, og gasbetonmuren! .. og lidt spånplade med tapet på hehe wink

Nogen der sådden i korte træk kan forklare hvordan det fungere, gerne skåret ud i pap Er det noget man selv kan arbejde med, lære? Btw: Jeg er maskinarbejder
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget renovering har du påtænkt?

Her tænker jeg på om du har planer om udskiftning af vinduer, køkken, bad osv.

Så ville jeg nemlig overveje nedrivning med efterfølgende opmuring i Leca-term, hvis det skal være økonomisk. Et par effektive murere vil ikke være lang tid om at stable de sten op, de brugte 3 dage på at mure min tilbygning på 40kvm.

Efterfølgende skal det selvfølgelig pudses og med de nye isoleringskrav, ved jeg ikke om Leca-term stenene er nok alene eller om man så skal/kan lave isolerede gipsvægge indvendigt (så slipper man også for at pudse dem, så det er nok ikke dyrere at isolere yderligere)

Ellers er et alternativ til din efterisolering at du laver en isoleret gipsvæg indvendigt - men er du sikker på der ikke er hulmursisoleret?

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis