Isolering af krybekælder m.m.

Jeg har en vinkelvilla fra 1969 med en 60cm dyb krybekælder. Der er trægulve i hele huset, der hviler på et bjælkelag af 10x10cm bjælker. I øjeblikket er der ca. 75-100mm isolering under gulvene, og hvis man ser nede fra krybekælderen og op, så er lagene fordelt således:
Mellem bjælkerne "buler" der er en plastikmembran/dampspærre ned mellem bjælkerne, og denne membran indeholder rockwollen, og oven over isoleringen kommer så trægulvene, så plastikmembranen/dampspærren presser således rockwollen op mod trægulvene.

Jeg vil gerne have yderligere 10cm isolering under (fx Flexi A-bats), og jeg havde forestillet mig sætte det nye lag isolering direkte op mod plastikmembranen og så afslutte med vindfast masonit, så det bliver helt tæt nedefra (uden at lukke udluftningshullerne!)

Er der nogen problemer ved at gøre det på den måde, jeg tænker på, om dampspærren på denne måde ligger for langt fra den varme side (gulvene)??

Jeg er i øjeblikket i gang med bryggerset, hvor der er et klinkegulv, og i det ene hjørne er der en rist med en tilhørende kold+varm hane. Det bliver aldrig brugt, og jeg vil gerne have det væk, da jeg skal have nyt klinkegulve på.
Kan jeg fylde risten og føre det nye klinkegulv henover?? Kan jeg "proppe" vandhanerne og murer dem over?? (jeg ved godt, jeg kan, men er der lovmæssige eller andre tekniske problmer ved mine planer??)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din dampspærre skal ligge på den indvendige varme side, dvs. set nedefra: isolering, dampspærre, trægulv.

Mvh

Klaus
bumb.................
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis