airbrush

Jeg er ikke særlig kunstnerisk, men kunne godt tænke at lære at male med airbrush. Jeg skal ikke male flammer på bilen eller lignende (i første omgang, måske på ungernes legetøjsbiler senere).

Jeg er interesseret i hvilket starterkit man skal have, kompressor, maling, kemisæt (rensning af pistol mm). Gode bøger om emnet! Jeg vil ikke købe for en halv million hvis interessen ikke holder i længden.

Er der nogen der har prøvet eller er øvede i airbrush, som kan vejlede lidt?

Erik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det som oftest går galt er at folk køber et startsæt til at tilslutte en standart hobby komresser ( du ved typisk 24 L og 8 bar ) . Det dur ikke med mindre at du på fårhånd har en omfattende viden inden for sprøjtemaling. Man kan også få nogle sæt hvor der medfølger en dåse med drivmiddel. typisk ligger et såddan sæt på mellem 250 og 400 kr og det virker til dels men du skal være meget forsigtig med trykket stadig. og skulle dåsen med drivmiddel vælte under brug så er der garanti for at du får mere maling end du har bedt om. Det ultimative er at købe et startsæt hvor du får både "bordkompresser" og sprøjte pistol med. Det er afstemt således at begge dele passer sammen både i tryk og i koblings størelse. Jeg kan varmt anbefale et sæt fra tyske proxxon. det kan fås i større hobby forretninger eller på nettet bla. på www.teknikken.dk prisen ligger på ca 1500kr det er selvfølgelig mange penge men pga mærket har det en pæn gensalgs værdi hvis man da ikke volder det.
jeg fandt denne side for nogle dage sien, måske der er nogen som kan hjælpe dig igang der
www.airbrushforum.dk
Skrevet af kimk66 den 12-06-2009 14:18
jeg fandt denne side for nogle dage sien, måske der er nogen som kan hjælpe dig igang der
www.airbrushforum.dk

Nu er det snart 3 år siden at han spurte, så hvis han virkelig mente noget med det, er han nok en erfaren maler nu.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ja det så jeg godt da jeg havde svaret, men tænkte
what the hell, gad ikke at slette det igen, måske andre kunne bruge det

men helt enig i din kommentar til mit "flotte" indlæg

Tak for svarene kimk66 og Hr. K

Sad lige og manglede disse info, da jeg skal til at i gang med at airbrushe og male en 45 år gammel knallert

Hold nallerne fra roterende dele

Annonce
Puch vz50

så kan du måske ha mere fordel af enten
www.customcolors.dk
eller
www.paintstyling.dk

hvis det er en hel knallert du skal male

men der er sikkern nogle på det forum som kan vejlede dig mon ikke ?
det er decal detaljer, de er eddermanme svære med en sprøjtepistol med 0,5 l maling

Så var der aligevel nogle der fik glæde af at denne "gamle" tråd blev taget op.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Selv blind høne finder guldkorn

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også