Skibskit i trægulv med lak over??

Hej,
jeg har taget linolium af køkkengulvet i min nye lejlighed. Nedenunder er der et pænt, og måske olieret, trægulv med ret store sprækker mellem plankerne. Jeg kunne godt tænke mig at fylde sprækkerne ud og lakere gulvet. Jeg har hørt, med et halvt øre, at man kan komme noget kit i sprækkerne. Jeg synes jeg hørte det var skibskit...kan det være rigtigt? Og hvad er egentlig skibskit. Det eneste jeg har kunnet finde er tjærebaseret skibskit...forståeligt nok når det skal bruges til skibe, men måske ikke det bedste at have i et køkken. OG kan man lakere henover det?

Er der nogle andre forslag til hvad man kan fylde sprækkerne ud med? Hvis man vil lakere henover. Jeg har set nogle nævne noget om savsmuld blandet med lak??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes en hel speciel siliconeagtig ting til lige netop det brug. Jeg står med selvsamme problem i mit køkken. Jeg mener Casco har et produkt, men ikke særligt billigt.
Jeg har dog ikke fået mig bekvemmet til at gøre noget ved det endnu, idet jeg hellere ville have en anden gulvbelægning i køkkenet aht stænk og sprøjt fra køkkenarbejdet.
Har også spurgt på dette forum, men desværre uden respons :-(
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Det hedder polyuerethan.
Det er det til skibsdæk.

http://www.mmc.dk/ se side 20 + 21

Oprensning af mellemrum og affedtning er et must. Primmer forbedre vedhæftningen. Brug malertape på begge sider af mellemrummet. Fjernes efter 20-30 min efter fugningen.

Hvis der kommer noget på de forkerte steder kan det fjernes med sprit, hvis man er hurtig. Sprit kan ikke bruges til affedtning.

Mvh Thomas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Polymerklæbefugemasse / Casco S40.
Hvis jeg husker ret, så skal der lægges noget i bunden af fugen for at den ikke hæfter på tre sider.

Carsten.
Takker...tror jeg har en god ide om hvad jeg kan bruge nu...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også