Træterrasse

Hej Jeg skal bygge en træterrasse. Den kommer til at "svæve" ca. 50 cm over terræn og arealet bliver 3,3m X 9,5m
Jeg vil anvende terrassebrædder 32X125. Strøerne bliver 50X100.

Mine spørgsmål er:

Hvor stor strøafstanden max bør være?

Skal jeg give den bærende konstruktion anden for for træbeskyttelse, end at de er trykimprægneret?

Elektrikeren

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring er, at man nok ikke skal have mere end ca. 40 cm. mellem hver strøer, idet terrassebrædderne ellers vil give efter/virke "elastiske", når man går på dem.

Tip: Brug skruer i stedet for søm, når du monterer brædderne. Så er det lettere at evt. fjerne brædder igen ved rep., udbygning eller lign., ligesom det er langt mere behageligt at bruge skruemaskinen end hamre 3000 støjende søm ned med håndkraft :-)

Hvis du bruger stolpefødder under den bærende konstruktion, er det smart at lægge et stykke tagpap mellem stenen og stolpen for at minimere vandopsugning i træet. Stolpefødder er i øvrigt rigtig gode, når man som i dit tilfælde skal have en svævende terrasse, idet de holder konstruktionen ordentlig på plads og du slipper for at "plante" de bærende dele direkte i jorden. Selv inprægnerede stolper vil med tiden angribes af råd m.v. ved direkte jordkontakt.

Så vidt jeg ved er anden form for træbeskyttelse ikke nødvendig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også