Erfaringer med Udenlandsk håndværker

Hej med jer, er der nogen her på forumet som har haft glæde af polsk, litausk eller lign arbejdeskraft....

kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer, evt også med de formidlings firmaer i evt har brugt....


Hvad med at købe f.eks vinduer og døre i polen, er det så billigt som folk siger? står og skal have alt nyt alle vinduer og døre, og vil da derfor gerne vide om det kan svare sig at købe dem i polen!


andre gode råd og kommentar modtages gerne!
Hej med jer, er der nogen her på forumet som har... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen :-)

Jeg skulle hilse fra "den lille havfrue" hun følte sig lidt ensom og temmelig meget kigget på...

Den Danske pavilion er arkitetonisk helt OK, der er et godt flow af besøgende der er rummeligt, så der kan virkelig være nogen. en finnishen har de Kinesiske håndværkere glemt... Og malerne der har stået for den nederste del af trappen når man forlader standen... de får ikke job hos mig ;-( Malingen er skallet af....

Men en kæmpe emnorm udstilling.. så kommer I forbi Shnaghai her i åbningstiden.. så kig forbi.. der er masser at se på.. Man ken nemt bruge en hel dag og slide et par sko op..
Husk der er udstilling både på "Pudong" og på "Puxie" siderne af floden "Pu" der er to stop inde på Expo området med Metro linie 13. Danmark ligger meget tægt på den sidste stop. Jeg kom lidt sent, den var næsten 18 inden jeg kom til Linie 13 (skift fra linie 9 hvor man skal ud af metroen til et stort område man kan stå i kø i inden security kontrol. Jeg ventede ikke et minut.. gik lige igennem.. Men der er nok plads til 20.000 der venter på securitycheck... Man må ikke medbringe ret meget andet end kamera osv. ingen mad ingen drikkevarer.

Men besøg Expo hvis du kommer forbi.. kan klart anbefales.... Og som dansker kommer du uden om køen på den danske stand.....

Hyg jer der hjemme.. nu vil jeg sove nogl etimer inden en ny dag gryer :-)

MVH Njord
Det er dejligt at høre fra dig, Njord, og sjovt at høre om oplevelser fra den anden side af jorden.

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej med jer alle...

Jeg er da på siden.. men ikke så ofte som engang...

Jeg er også kun afsted i Kina i et par uger (af gangen)

Hyg jer derhjemme.... Njord

MVH Njord
Min svoger har lige købt hus og har brugt polsk byggefirma. De lavede en rigtig godt stykke arbejde når de bare blev kigget over skulderen. Nu er det hele færdigt, meeen der er 2 steder i huset hvor der er gennemgang mellem 2 ledere i kablerne. Der er nok kommet en skrue igennem når det nye plankegulv blev skruet. (de har selv lagt kablerne hvor de ville ha dem). De siger at det ikke er dem som har noget med fejlen at gøre. Fint nok vi skærer gulvet op. Skyldes fejlen en skrue fra gulvet dækker polakkerne alt, og er fejlen noget andet går de helt fri for skyld. Den aftale vil de overhovedet ikk gå med til. Malingen i det ene værelse skaller af hvis man skrammer det, og de kom til at åbne et vandrør da de rev det gamle køkken ned. Hele gulvet blev ødelagt (Dinesen 300mm doglas). Denne dækkede de dog, men det blev først opdaget da køkkenmontøren så det ugen efter, og de nægtede først alt. Lige til taksator viste at der var blevet skiftet en balofix på koldvandsrøret.

Jeg har lige været ude i en helt ny hestestald hvor polakker lige var hyret til at sætte 1meter træ op på væggene i hesteboksene. De har ikk holdt afstand, og hele bygningen er revet fra hinanden i de to gavlhjørner så man kan få fingrene ud igennem.

Og min "nabo" som hyrede polakker til at male udhæng, men spildte vidt gori88 maling mange steder ned af et nybygget rødt murstenshus

Jeg har endnu ikk mødt en person som har haft en total god oplevelse med billig arbejdskræft.

 

Hej Nif,

Jeg har mødt rigtig rigtig rigtig mange mennesker der har været 100% % tilfredse med det arbejde de har fået udført af polakker. Det skal dog siges at jeg også har mødt mange som ikke er tilfredse.
Arbejdskraft kan efter min mening også blive alt for billig og jeg tænker især på timepriser der ligger på 110,- eller mindre. I størstedelen af de firmaer der tilbyder polakker til 110,- så går der 60 kr. til danskeren, 50 Kr. til polakken. Af de 50 kr. skal han også betale husleje i Danmark, og mange lever under kummerlige forhold.
Når man er med til at underbetale polakker via en dansk stråmand så må man også tage de følger der evt. kan komme.

Jeg driver selv virksomhed hvor jeg har polakker ansat og jeg har til dags dato aldrig haft en kundereklamation!!! Derudover så tager vi ikke penge for arbejdet før det er udført og kunden er tilfreds!
Det bliver mere og mere svært at finde jobs til mine folk fordi der er så meget negativt omkring polakker, og det er takket være plattenslager firmaer og danskere der er med til at underbetale! Vi tager en højere timesats som lyder på 185 + moms fordi vores folk er dygtige og de har rigtig gode boligforhold!

Jeg må ikke poste links herinde så jeg nøjes med at sige at du kan google polsk-byg og så finder du frem til den rette.

Mvh.
Byggefirmaet


 Facadeisolering - kvalitet til en god pris - Facadeisolering

www.polskbyg.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja det hele afhænger nok af manden bag. Er han dygtig og over sine importerede arbejdere, bliver resultatet også godt. Men tit er de ikke under opsyn, og kan ikk sammenlignes med en alm. Hændværker med 4års uddandelse.

 

Det hele afhænger af manden bag da det er ham der skal håndplukke de dygtige håndværkere

 Facadeisolering - kvalitet til en god pris - Facadeisolering

www.polskbyg.dk
Hej
det er godt nok lang tid siden. Men har du stadig telnr på  de håndværkere? og hvor i DK er det`? Jeg skal have lavet noget her i sønderjylland og vil blive glad hvis at du kan hjælpe mig med kontakten. Jeg taler tysk og engelsk så der skulle ikke være nogen problemer med sproget.
Mvh Laila
Kig lige på dato.... det er over 1 år siden der sidst blev skrevet i den tråd...
Hej
ja men jeg har da fået svar. Men som personlig besked.
Mvh Laila
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også