Haven på hoveddøren...

Jeg har købt kransen, bast og vinseltråd. Men alt andet stammer fra haven i år:
Jeg har for første gang tørret Hortensia og frøstand af Jomfru i det grønne
Jeg har frosset røde bær ned - formentlig Sargentsæble
Jeg har klippet lidt i Buksbom hækken idag

Og så har jeg ellers siddet med tungen ud af mundvigen her til formiddag for at bakse det hele sammen til en julehilsen fra haven på hoveddøren i december...
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser sandelig godt ud Zeph.

Carsten.
Den unge dame er ualmindelig dygtig til Kranse Kreation, den ser bare super flot ud Zep.

V.h. Håndværkeren
Det var ualmindeligt flotte ord (mangler en rødmende smiliey). Jeg er en smule nedslået her til morgen, for de røde bær, som nu har været optøede i nogle timer, har mistet det røde og er nu istedet rødbrune - æv. Er der mon nogen, der har et fif til at pifte dem op igen?

Ellers var pointen her, at man med små midler kan bevare noget af sommerhaveidyllen og gøre julen festlig med den... Kransen er iø lavet af birkegrene og jeg regner med at kunne genbruge den til næste år.
Kære Zep.
Find så lige smilet frem igen, du ved da godt at frugt og grønt går i forrådnelse når det ligger for længe. Du har blot uden at tænke på det fremskyndet processen ved at fryse dem ned. De skulle have været tørret.
Om du eventuelt kan stoppe processen ved at give dem et pift klar lak ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd. Ellers må du ty til "kunst" bær.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Jeg har slet ikke tid til at hverken mukke eller smile idag, for jeg er igang med den årlige eddekoppenullermandsforskrækkelse i vaskehuset

Jojojo vidst forrådnes frugt/grønt - men eksempelvis jordbær er da stadig røde, selvom de kommer en tur i fryseren... Og derfra, hvor jeg fik rådet om at fryse istedet for at tørre, er forundringen stor over farveskiftet.

Det kunne være, jeg skulle prøve med decoupage-lak... Udskiftet bliver de ihvertfald ikke. Så vil jeg hellere give dem noget glimmer i lakken for at lave det blikfang, de var tænkt som.

Ja ja man bliver klogere, så længe man lever
Du kan også vælge, at glæde dig over at fuglene (måske) ikke får øje på de nu mindre flotte bær - ellers var de dømt til spisning lige så snart det bliver rigtigt vinter.
Sidste år havde jeg en hængende, som fik spist alle bærrende - men den var ikke hjemmelavet, så sorgen var til at overskue.
hilsen Tor

Mvh Tor
Jamen du har ret... Efter at have lusket lidt omkring den, besluttede jeg at lade den blive som den var/er. Der skal nok bare lige et "øjeblik" til at forlige sig med, at resultatet blev noget anderledes en tænkt...

Den sidder nu på døren.
det er en smuk krans, og der er jo også noget smukt i forfaldet. Jeg har prøvet at dyppe rønnebær i vandglas, de holdt et pænt stykke tid. smile
Samtidig en god jul til alle havemennesker
Hilsen Fuzzy,
nu håber jeg ikke at fuglene har spist din fine krans, Zep.
Jeg har lige lavet en stor gryde fuglemad. Nummer 102 portion i år. Jeg har mine faste pensionærer - de sidder udenfor min køkkendør hver morgen
.½ kg billig margarine fra Fakta og 1 kg havregryn sammesteds fra. Smelt margarinen og rør havregrynene i, Selv rødkælken spiser med. Mejsefuglene får en passende portion solsikkefrø - og æbler der er lidt rynkede går samme vej, Det er hyggeligt og jeg nyder fodringen hver morgen. Jeg skal til at lave et foderhus med tag af klar acryl. Det skal stå på fliserne i gårdhaven, og skal være ret højt så selv duerne kan komme til :p
Foto følger senere hej FUZZY
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis