Haven på hoveddøren...

Jeg har købt kransen, bast og vinseltråd. Men alt andet stammer fra haven i år:
Jeg har for første gang tørret Hortensia og frøstand af Jomfru i det grønne
Jeg har frosset røde bær ned - formentlig Sargentsæble
Jeg har klippet lidt i Buksbom hækken idag

Og så har jeg ellers siddet med tungen ud af mundvigen her til formiddag for at bakse det hele sammen til en julehilsen fra haven på hoveddøren i december...
Jeg har købt kransen, bast og vinseltråd. Men alt... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
NEj den hænger og hygger endnu, for jeg fodrer nemlig også fuglene ;-) Der er stødte nedfaldsæbler eller runkne fra køkkenet, solsikkerfrø og så lod jeg mig friste til en pose mejsekugler på tilbud i Netto for nyligt, da jeg havde andet for end at lave "fuglefedt" lige da...
sidste år var der stor fødselsdag her i juni. I dagens anledning pyntede vi bordene med oasis i skåle der havde en masse Euonimus kviste (de brogede)samt hvide roser. Efter festen blev skålene faktisk stillet lidt af vejen og "gæemt". Senere i okt. opdagede jeg at Euonimus*erne havde sendt masser af rødder ud i oasis'en. De blev så plantet i et par krukker. Og nu er det smukke planter klar til at komme ud i haven. Min datter meldte sig som aftager- Hilsen til alle især Zep.
Kan godt forstå, din datter meldte sig som aftager til sådan en skat!

Indimellem er det slet ikke tosset at være glemsom. Sidste år må jeg have tabt eller glemt en Sankthansurt. Da jeg gik igang med at fjerne bladene fra bedet ved siden af vandhanen (lidt tung, leret jord), dukkede denne lille fætter livskraftigt op. De er godt nok nemme at få til at slå rod ved bare at stikke dem i jord (eller vand), men alligevel...

Dejligt, at vi kan komme i haven igen Fuzzy!
er det ikke et pragtfuldt vejr. Her i Esbjerg var det helt forrygende dejligt idag. Sad i solen 1½ time - skulle egentlig palnte schneekuss'er om men det får vente. Har du ellers styr på havearbejdet ? - Nej det har man aldrig, der kommer altid noget der vælter planerne. Vi snakkes ved senere på foråret Hejhej FUZZY
Det har været et pragtfuldt haveforår - det bedste, jeg kan mindes og jeg har nået så utrolig meget (til trods for 2-3 uger med influenza), at jeg slet ikke er blevet forårstræt endnu! Imorgen skal jeg lige kante lidt med herregårdssten og natursten i en bedudvidelse og så står den på havenydning de næste mange dage, indtil det bliver køligere igen. Jeg flytter en del rundt og deler osv. og det bliver det for varmt til - idag flyttede jeg flere tulipaner fra deres midlertidige plads i drivhuset og det kunne de godt nok ikke lide... Så smånusserier den næste uge - ikke at forglemme så- og priklecirkus ;-)

Når du vender tilbage, må du lige fortælle, hvad det er for en størrelse, den Schneekuss. Har den et andet navn?

Fortsat godt forår!
Annonce
er faktisk en aurikel til kanter. Den er meget " kridtehvid" og blomstrer overdådigt i foråret. De skulle rykkes lidt da jeg skulle have plads til en rose. Send din adr til [email protected] så skal jeg sende dig en aflægger Den vil nok godt kunne lide Bornhoæms jord med sten til læ. Hehehe hilsen FUZZY
Jeg kan vel nok finde en bette klippe til den ;-) Tak for tilbuddet! Jeg har sendt dig en mail.
Hold da op, jeg glemte helt at lægge billed ind i foråret... Her en den bette, som virkelig er noget af det skønneste at se på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis