Gevindjern til støbning

Jeg skal ud og købe noget gevindjern der skal støbes ned i beton.

Hvilke typer er det lige jeg skal købe for at det kan holde.

En hurtig søgning giver el-galvaniserede, rustfri, rustfri syrefast, varmgalvaniseret. Det skal bruges til at spænde nogle stålstolper fast. Jeg skal bare have det billigste, men det skal selvfølgelig kunne holde til nedstøbning udendørs.

Kan jeg bruge alle typer eller skal det være en speciel typeconfused
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil sige varmgalvaniserede gevindstænger, det er det, vi oftest benytter selv. Det er kun i meget specielle tilfælde at de er rustfri eller ligefrem rustfri syrefaste.

Carsten.
Vær lige opmærksom på stålkvaliteten på stængerne, den skal hede 8.8 eller derover - mange sælger gevindstænger i alm. jern -

Derfor de kæmpe prisforskelle på galvaniserede

Med venlig hilsen

Fladder
Hej Fladder

Mener du ikke, det kan gå med kvalitet 5.8?

Carsten.
Tjohh....

Ihvertfald hvis der bruges stålmøtrikker - og der efterlades lidt gevindstang på den frie side af møtrikken --men 5.8 er godt nok blødt

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Tak for dette - hvordan ser jeg lige om det er 5.8 eller 8.8 hvis jeg blot køber det i Silvan eller Bauhaus. Jeg kan lige se confused -ansigtet når jeg (endelig) får fat i en servicemedarbejder og forespørger om dette er en stålkvalitet 5.8 eller 8.8 .
mon ikke det er muligt at komme til at se emballagen - stålkvalitet skulle meget gerne fremgå af denne

Ellers må du få dem til at kontakte deres leverandør

Med venlig hilsen

Fladder
Tak for det - jeg vil se, om jeg kan finde oplysningerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis