Slingrene boogietrailer

Når jeg kører med fuldt læs (1000kg) kan traileren godt finde på at slingre, man kan se at den "vrider" i dækkene !! Tænkte på om en lidt lavere dækmontering kunne hjælpe på det problem ? Eller alternativt sætte fks 15" alu på med brede og lave dæk ?
Eller er det et hele andet sted jeg skal begynde ?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Klaus

Har du vægten ordenligt fordelt på akslerne ?

Det er lige sådan mine trailere opfører sig når vi smider læsset for langt tilbage på traileren - bliver det slemt nok kan den få r*ven på bilen til at slingre med

Hvis du ellers har det rigtige dæktryk og de rigtige dæk burde det ikke gøre forskel med mindre hjul

Med venlig hilsen

Fladder
Det skulle vel aldrig være den klaus med en Benekov - og skovhuset??

Med venlig hilsen

Fladder
Jop .. The one and only..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Det skulle vel aldrig være fordi, du kører lidt for stærkt???
Synes jeg har set trailerne gør det, med læs og for meget fart.
Tænkte du kørte med den SÆDvanlige fart. (orv - fik den lige sneget ind)
Måske er det er løsningen, at sænke farten en bette smule. Det vil jeg gerne vide.
Uden læs hopper de jo som en frø i fuld fart..

Sniffer  
Hej KlausR.

Dit "logren" med halen kan skyldes at trækket sidder for lavt på din bil, så traileren træder mest på den forreste aksel (trailerens midtpunkt kommer til at ligge meget nær den forreste aksel). Du kan nemt tjekke det ved at placere læsset med midtpunkt nær forreste aksel.

En anden ting er akslernes almene stand. Hvis et eller flere af hjulende står "lidt" underligt vil det også kunne starte slingreriet.

Ja, bare det at akslerne ikke spore i forhold til hverandre (traileren køre i en stor cirkel hvis den ikke bliver "ført") kan udløse slingreriet.

Typisk for alle tilfælde, vil traileren være mest tilbøjelig til at starte slingeriet når vejen er ujævn. Har jeg ret ?

Ønsker dig held og lykke med at få hold på "logreriet".

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis