Viskere virker ikke

Hej alle sammen, har lige fået et problem med bilen og opdagede denne side.
Problemet er at mine viskere ikke virker længeresad
Det startede efter jeg havde skiftet en pære i baglygten, og fik hevet hele den plade ud med ledninger og det hele (ved ikke om det hænger sammen med dét med viskerne). næste gang jeg kørte gik bagviskeren ud efter lidt tid, og har ikke virket siden. sagde en klikkende lyd som om den prøvede at køre. og så i dag gik front viskerne pludselig udconfused Aner ikke hvor jeg skal kigge. Nogen forslag? Håber jeg har dækket problemet grundigt nok.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Det er generelt utrolig vigtigt at du fortæller os hvilken bil det drejer sig om. Mærke, model, årgang osv. Vi er mange her som nok ved lidt om specifikke bilmærker.
Men som du beskriver det skal du først og fremmest checke dine sikringer. Hvis det er en sikring - og den springer igen - skal du have målt strømforbruget på dine viskere. Med hensyn til bagviskeren, er det i hvert tilfælde således på visse ældre Toyota modeller, at stelforbindelsen bliver dårlig - så trækker motoren for mange amp og sikringen springer.
Check også de mekaniske træk fra selve motoren og ud til visker spindlen - hvis det går trægt trækker motoren også for meget strøm.
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Tak for svaret Vangsøe, det vil jeg kigge på. Ellers er det en Opel Astra fra 94.
Prøv evt. lige at give dem en dråbe olie. Kan være, at de "har sat sig". Ofte bemærker man ikke, at de kører langsommere end normalt, da det sker over en lang periode - hvorfor man ikke er opmærksom på problemet. Og når de så sætter sig, kan de snuppe sikringen...

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis