Trix tank

Hej

Vi har købt et hus med en trix tank.

Så vil jeg gere vide om der er en der forklare lidt om hvordan sådan en virker?

Mvh

Christian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra cfonsskov

Hej

Vi har købt et hus med en trix tank.

Så vil jeg gere vide om der er en der forklare lidt om hvordan sådan en virker?

Mvh

Christian


Kort skrevet - den samler skidt

Den bundfælder de tunge "varer" og leder overfladevandet videre, vil jeg formode

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Det er ligesom ZZ24HOURS skriver en bundfældningstank, hvor overfladevandet siver ud i sivedræn. eller en sandmile

Hvis grundvandet står højt er der i mange kommuner krav om at vandet skal pumpes ud i en sandmile.

Det anbefales at tømme sin septiktank, trixtank, eller bundfældningstank 1 gang årligt.

Dog er det meget forskelligt, jeg har en balmoral bundfældningstank i mit sommerhus, med pumpe, der pumper ud i tykrør, 2*15 meter, jeg tømte den for 1. gang her i sommer efter 4 år, ikke fordi den var stoppet, men fordi det vel var på tide! Der var intet slam, så jeg regner ikke med at skulle have fat i slamsugeren igen før om 6-8 år

Det kan dog ikke anbefales at gøre hvis du har sivedræn, idet slammet kan løbe med ud og stoppe dem.

Mvh

Klaus
i tilfælde af du har en gammel tank, skal du være opmærksom på at kommunen kan stille krav til etablering af nyt anlæg, såfremt du ændrer eller tilføjer kloakering

Vi har etableret nyt badeværelse og i den forbindelse blev vi pålagt at skifte vores gammel 1,3 m3 tank til den nu krævede 2 m3 tre-kammer tank. Derudover var renseklassen for vores område ændret, så vi kunne ikke fortsætte med at udlede til grøft (f.eks. tilfældet hvis der er private vandboringer i nærheden). Alt i alt endte vi med at investere tæt ved 60.000kr i et rensningsanlæg og det havde været meget dyrere hvis ikke vi havde kunnet lave meget af arbejdet selv

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis