mulvarper

vi har rigtigt mange mulvarper og vi har prøve med fælder og har fange 1 hehe på en hel sommer,

vi graver ned i skudet og finder gange sætter fælden og en spand ovenpå med en sten på, vi får kun jord i de fælder som mulvarper må skubbe derud


idere og alt den hjælp vi kan få tak, de er ved at gøre mig sindsyge da jeg lige har lave prydhave det ene sted og frugt plantage nr 2 sted med ca 200 træ og buske som de nu æder roder på her i sommer.
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan i dag købe et sådant apparat der stikkes ned i jorden og udsender en bestemt frekvens som Muldvarpe og mosegrise ikke kan lide. Jeg mener at have set dimsen hos Silvan, men også her på nettet, jeg kan dog ikke lige huske web adr. (søg på Google)
Apparatet skulle være efektivt i en diameter på 200 m. og ifølge fabrikanten skulle der ikke være gener for hun og kat.
Du kan også få profesionel hjælp fra firmaet Mortalin, så vidt jeg ved er det noget med at de gasser dem.

V.h. Håndværkeren
Saksen skal sidde i gangen mellem muldskudne.
Har bid hver anden gang jeg sætter muldvarpe saksen.
Mosegrise graver ofte uden om saksen. Har fanget en på fem år i saks.
Nogle plastikspande(sorte spande) lugter grimt også for mulvarpe.
Prøv med mosegrise majs og se om det bliver spist meget af det. Mus spiser lidt.

God jagt

Mvh Thomas

Citat fra Morten/mariager

vi har rigtigt mange mulvarper og vi har prøve med fælder og har fange 1 hehe på en hel sommer,

vi graver ned i skudet og finder gange sætter fælden og en spand ovenpå med en sten på, vi får kun jord i de fælder som mulvarper må skubbe derud
dere og alt den hjælp vi kan få tak, de er ved at gøre mig sindsyge da jeg lige har lave prydhave det ene sted og frugt plantage nr 2 sted med ca 200 træ og buske som de nu æder roder på her i sommer.




jeg har selv mulvarper og fandt i aldi et rør som afgiver lyd i gangene og jeg har erfaret i år at mulvarperne holder sig væk. jeg husker ikke hvad apparatet hedder, men kan finde det til dig. apparatet kostede for 1 år siden 150 kr. dette er langt den bedste metode efter jeg har prøvet fagfolk (til en bondegård) rådne sild, hjortstaksolie, fælder m.v.
hilsen bakkehuse
Her bliver de gasset. Der bliver monteret en slange, på udstødningen af havefræseren - slangen bliver ført ned i gangen og efter ca. en "bajerstid" er alt liv ophørt.
Vi har tidligere taget 8 - 10 hvert år med fælder, indtil vi sidste år købte en "hyler" i det lokale Byggekram. Den svarer nok til hvad andre beskriver her.

I foråret købte vi en mere, og alle vores fælder er gået på pension.

Der skal 4 stk af de tykke batterier i hver, ca hver 3. mdr, og dem skifter vi med stor fornøjelse.
Annonce
jamen det er netop hvad jeg har erfaret, en rigtig god måde at skræmme muldvarperne væk på. det nye for mig at du har købt hyleren i det lokale byggemarked, jeg fik den i aldi, men vil se i markedet for at udvide med et par mere.
bakkehuse
Til orientering har P Lindberg dem på tilbud lige nu !
Muldvarpe sirene á 211,25 Kr. 2 stk. 372,50 Kr.
web. www.p-lindberg.dk

V.h. Håndværkeren
Jeps. Den hos Lindberg på side 18 i det aktuelle katalog ligner lige bestemt den vi har succes med
Hmm jeg så en kat der havde været heldig for et par uger siden, men det er nok ikke noget man skal satse på tongue
Har du nogen sinde set en kat grave i jorden ?
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis