mulvarper

vi har rigtigt mange mulvarper og vi har prøve med fælder og har fange 1 hehe på en hel sommer,

vi graver ned i skudet og finder gange sætter fælden og en spand ovenpå med en sten på, vi får kun jord i de fælder som mulvarper må skubbe derud


idere og alt den hjælp vi kan få tak, de er ved at gøre mig sindsyge da jeg lige har lave prydhave det ene sted og frugt plantage nr 2 sted med ca 200 træ og buske som de nu æder roder på her i sommer.
vi har rigtigt mange mulvarper og vi har prøve med... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej jeg har ikke set den grave biggrin den kom med den i munden.. :p
Tjah 1
Se min hund graver dem op nakker dem og taber interessen for dem når de er døde. Det samme med mus, de skal også bare nakkes og så får de lov til at ligge. En morgen var jeg ved at jogge i sådan en muse efterladenskab på stuegulvet, den havde hun taget i løbet af natten her inde i huset uden at jeg havde hørt noget.

Håndværkeren
I skal ikke se helt bort fra katte til at fjerne muldvarpe.
Da vi kom her til ejd. var der rigtig mange muldvarpeskud, alle vegne, men efter vi fik kat, primært udekat, forsvandt muldvarpene. Jeg lykkedes aldrig med at fange en eneste muldvarp i fælde.
Katten sætter sig tålmodigt ved et aktivt muldvarpeskud og på et tidspunkt må muldvarpen åbenbart komme lidt ovenud, og katten kan så lappe den en med kløerne. Herligt! De ligger så på lit de parade, som regel lige uden for hoveddøren, så man ikke kan undgå at jokke i dem.
Og jo, katte graver da meget ofte i jorden, hver gang de skal forrette nødtørft!!!!
Jeg ser på de omgivende marker, at der stadig sættes kurs mod os, men det stopper ved grænsen!!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

[Indlæg slettet]
Mulvarpes lugtesans er helt utrolig god, og det er tit årsagen til at fælden er dænget helt til med jord når man kommer for at tømme den.
En fælde må ikke lugte af andet end jord og er klart bedst når den har stået i hullet en uges tid eller mere og ligesom har afklimatiseret sig.
Når man skal gøre noget med fælden så er det på med gummihandsker der ikke bliver brugt til andet, og som man vender vrangen ud på når man er færdig , og ikke noget med at ryge undervejs. Bruger du en ske til at grave med så put den ned i handsken når du er færdig, og rør ikke ved den med bare hænder.
Jeg fangede over hundrede mulvarpe sidste år og jeg ved at de har snydt mig når jeg har sjusket med "lugteriet".
Med hensyn til hvor man sætter fælden, om man sætter den i selve skudet eller mellem dem hmmm, jeg sætter fælden i skuddet og det virker, men det vil jeg også tro det gør mellem.
mvh
Peter
Annonce
Hvis det er intelligente muldvarper du er oppe imod, er den ældgamle metode som følger: Fælden sættes mellem skuddene og jorden hældes løst ned i hullet. Muldvarpen skal tro at gangen er faldet sammen som følge af byggesjusk. Engangshandsker/operationshandsker bør være standard udstyr når man sysler med de små søde væsner. Deres lugtesans er eminent, så selvom du bruger en god deodorant, er det ingen garanti for succes.

Mvh. Christian

For tid tilbage havde jeg en have, som jeg delte med en skønsom blanding af mosegrise og muldvarpe.
Så flyttede der et par gravhunde ind.

Det tog ikke længe før der ikke var hverken mosegrise eller muldvarpe i haven..... For den sags skyld var der mange andre ting, der også "forsvandt".
Ja faktisk ommøblerede de to hundeentreprenører faktisk haven meget mere end muldvarpene sad.
Men hundene fik god motion og "gravjagttræning" :p
Hader at skulle sige det men jeg smed en slange på min bil og gasse dem ca 10 min 3 steder og jeg har ikke haft en mulvarpe skud siden, og det er 4 dage siden , normal fik jeg en 5 6 skud pa nat.
Ja det er nået svineri men jeg har lave have for ca 300000 så det var sku ikke det fede med alle de skud
Super fed ide biggrin endnu bedre at det virkede tongue
Hej Morten m.fl.

Jeg erindrer at der for nogle år siden var en lignende debat på "ingenørens" hjemmeside, hvor alle mulige løsninger blev diskuteret herunder også succesraten for alle disse elektroniske dimser der med lyd osv. skulle skræmme mulvarpen væk. Ingen af disse dimser fik dog særlig gode anmeldelser. Ej heller de andre løsninger fælder osv.

I enden af tråden kom der dog endeligt et forslag gående ud på at bruge "urinalkugler". (de kugler der plejer at ligge i pissekummen på offentlige herretoliellet og stinker af h....d til). De kugler lægger man ned i gangen til muldvarpen og så forsvinder de. I følge tråden på ingeniørens hjemmeside blev ideen straks afprøvet af nogle af deltagerne i debatten, med et øjeblikkeligt positivt resultat. Så ideen er hermed givet videre.

Jeg mener at kuglerne kan købes hos matas, ellers kan du skaffe dem fra et offentligt toilet :-)

Hilsen
Allan
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis