Håndbremse svag, efter bremseskift?

Hej allesammen! Jeg er helt ny herinde, har lige fundet stedet idag smile

Jeg startede med at søge lidt på mit problem, men kunne ikke rigtig finde noget svar på det? Så nu spørger jeg alle eksperterne her inde biggrin

Jeg har lige skiftet mine bremseskriver samt klodser (ALLESAMMEN) på min BMW E46 316i fra 1999. Jeg gjorde det selv og der har slet ikke været nogen problemer, udover at min håndbremse nu er blevet noget svag, jeg skal altså trække noget hårdere i den end før, før den "gider" at holde bilen på plads på en ikke så stegl bakke.

Hvis jeg trækker helt op i den, så fungere den, men før jeg skiftede bremser virkede den meget meget bedre.... Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes? Og hvordan jeg evt. stramme kablet lidt op hvis det er hvad der skal til?

Tak til alle!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Nogle af dem kom med håndbremsebakker der virker i den del af skiven der danner en tromle, andre kom uden, hvor håndbremsen aktiverede caliperen.
Er det den sidste, har du sikkert skruet stemplerne for langt tilbage, så der skal du bare skiftevis trække i håndtaget, og træde på pedalen, og efter en tid kommer justeringen på plads.
Mvh autoole
Citat fra autoole

Hej
Nogle af dem kom med håndbremsebakker der virker i den del af skiven der danner en tromle, andre kom uden, hvor håndbremsen aktiverede caliperen.
Er det den sidste, har du sikkert skruet stemplerne for langt tilbage, så der skal du bare skiftevis trække i håndtaget, og træde på pedalen, og efter en tid kommer justeringen på plads.
Mvh autoole



Tusind tak ole!

Det virkede perfekt, den holder rigtig godt igen nu, efter jeg gjorde hvad du sagde en 15-20 gange smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis