Teoriprøve VS Old People

Min svoger har lige taget kort til MC. Han dumpede til teori 1 gang, med følgende mobberi fra alle os andre... rolleyes

Så var han så fræk at sende et link til mig, samt at betale de første 2 prøver for mig... De koster 8,- stykket. men jeg tror jeg runder et forbrug på ca en plov, før jeg består Jeg kan sq ikke huske alle de dumme regler...!! Eller også er det fordi de i prøven siger "Hvad vil du gøre her?..." Ja for det første vil jeg dytte af damen på cykel. Dernæst vil jeg sætte farten op for at komme over krydset inden det skifter til rødt!! Men NEJ!! det mås man ikke...

Tag selv testen på http://www.teoritimen.dk/ eller find den på www.rfsf.dk

Den bedrøvelige Næstformand

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
To fejl på et spøgsmål, du er dumpet.
Æh har du prøvet at læse i din teori bog, eller ligger den og samler støv. Du skal læse i den en time hver dag i fjorten dage, så vil du kunne den 99 % udenad, og dumper ikke til prøven. Egen erfaring.

V.h. Håndværkeren
Prøvede demoen.

Jeg mente man altid kunne nægte at puste, men så ville blive taget med til blodprøve. Hvordan tvinger de mig til at puste i øvrigt? Fejl 1

Må man nu ikke overhale, fordi der er lidt sne på vejen, det vil jeg da ikke håbe er korrekt, så går alt trafik i stå, når en f.eks kører 20 km/t hen mod en bakke, som kræver et ordentligt tilløb. Gad vide om finnerne, nordmændende og nordsvenskerne aldrig overhaler om vinteren. Fejl 2

De andre havde jeg rigtigt.

Mvh. JørgenE
De nedlægger dig, stopper alkometeret ned i halsen på dig og hopper et par gange på din mave til de syntes det svare til et ordentligt pust !
Og det er ganske vist !!!

Vore Nordiske brødre er nok mere øvede i de vintesportslige øvelser og så køre mange af dem med kæder, så vidt jeg er orienteret er det et lovkrav i Norge og Sverige at de har snekæder liggende klar i bilen.

Bortset fra det så må du så være bestået TILLYKKE !

V.h. Håndværkeren
Ja, jeg fik også fejl i den med overhaling på vejen med sne. Jeg vil nu mene at spørgsmålet er formuleret vildledende; der står at den forankørende kører langsomt, men det kan vel tolkes forskelligt! Kører han 20 km/t vil det vel selv for en køreprøvesagkyndig acceptabelt at overhale, hvis han kører 75 km/t og man indhenter ham med 80 km/t er det nok lidt hasarderet at overhale.

I øvrigt er der den ulempe ved den måde man tester folks viden på at man skal svare med netop den forsigtighed, de der har lavet prøven, mener er det rigtige. Hvis man er mere forsigtig får man fejl og hvis man er mindre forsigtig får man også fejl.

Hvorom alting er, så må man jo forholde sig til fakta, og hvis man vil have kørekort i dag, må man jo øve sig, så man kan bestå testen. I og for sig er det vel ikke værre (men heller ikke meget bedre) end tidligere tiders krav om udenadslære (á la: "hvilke 20 steder bør man udvise særlig forsigtighed?")

Torben
Ja tak, i ruder konges tid dumpede jeg til teori, da jeg ikke kunne definere hvad en vej var.

Svaret var fra kansten til kansten. Ak ja, det var jo ikke alle steder der var kansten.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis