En advarsel mod NORDJYSK HÅNDVÆRKERHJÆLP

Hej ude bag skærmene

Jeg kommer med denne advarsel omkring dette firma "Nordjyskhåndværkerhjælp", da jeg kun har negative ord at påpege hos dem.
Jeg skulle bruge en der kunne mure 5,5m rulleskift som sålbænk og 0,8m2 væg da jeg ikke havde det store mod på det selv.
efter to afbud kom firmaet endelig ud og vurderede hvor længe det ønskede arbejde ville tage. han vurderede at det ville tage 8 arbejdstimer.
han skulle komme efterfølgende onsdag, men ringede tirsdag eftermiddag med afbud og sagde at de ville komme om søndagen kl. 8.00 i stedet.
søndag morgen møder firmaet op med to mænd kl. 8.30, men kører igen da de havde glemt murerskeer, kommer retur kl. 9.00 og begynder arbejdet.
de startede med sålbænkene og de spurgte mig om hvordan man gjorde dette arbejde......jeg kunne hermed konkludere at de aldrig før havde muret i rulleskift. De tre sålbænke tog 4 timer at lave. jeg påbegyndte nedrivningsarbejdet så de kunne murer op til vinduet og min far kom efterfølgende og rengjorde solbænkene efter dem - sålbænkene lignede at de var vandskurede selvom jeg havde bestilt dem fuget til kant - et værre svinerri.
det 0,8 m2 stykke væg han skulle mure fulgte ikke skiftet som resten af væggen. kanten var møg skæv og muren lignede igen at den var blevet vandskuret. kl. 16.00 sluttede de arbejdet.
min kæreste modtog regningen og så straks at de havde teget 1 time for meget i løn, dette blev dog rettet under lidt protest. regningen kom til at lyde på 2 x 7 timer a´ 250 kr. i timen + moms.
om mandagen ringede jeg til firmaet og det endte med at de kom herud hvor jeg kunne vise dem deres fejlagtige murerarbejde og konfrontere dem med deres 6 ekstra timer. jeg frarådede dem fremover at skrive at de var murer, da de ikke kunne deres arbejde.
efterfølgende har jeg selv muret væggen delvis om og lavet en sålbænk, hvor resultatet er bedre end deres.........

Håber der er nogle som kan bruge dette så de kommer i samme situation som mig....

PS. Det skal siges jeg havde alle matrialerne som skulle bruges.

Mvh.
Lars Krogh
Aalborg

Hilsen Lars Krogh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træls.

Tog du billeder af det de havde lavet? Det kunne være sjovt at se.

Det kan være at deres navn betyder, at de blot hjælper håndværkere ;-)

Og for et nordjysk foretagende, er jeg da overrasket over, at der er moms på regningen ;-)

/Jan
Tjahh....

Jeg forstår ikke helt hvorfor du lod dem fortsætte hvis de startede med at spørge hvordan de skulle klare opgaven - dér ville jeg nok have sendt dem hjem
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad mester sagde til fejlene da du påpegede dem - og hvorfor du ikke har bedt ham rette fejlene ?

Ikke at jeg vil holde hånden over nogen - der er mange brådne håndværkeresad

Men det ville nok være mere fair sådan fremfor at sætte ham i "gabestok" på nettet

Har du forelagt ham sagen og bedt ham aflevere det håndværksmæssigt korrekt - uden resultat - så forstår jeg godt din reaktion

Med venlig hilsen

Fladder
Jeg har ikke taget nogle billeder af deres arbejde inden jeg udbedre deres mangler/skader.
Nu var det sådan at det var ejeren af firmaet som var at lave det hos mig og den dag de var her skulle jeg på arbejde 2 timer efter de kom,derfor var det min far gik rund og kikkede på hva de lavede og han havde påpeget flere gange nogle af de fejl de havde lavet hvortil firma ejeren bare havde svaret at det ikke kunne laves anderledes.
Men dagen efter da han var her efter sine penge kunne han godt se at den var gal,grunden til at jeg tog dette firma var at jeg skulle være hurtigt færdig da der er famillige forøgelse på vej.

han vil godt lave det om igen men det kunne han ikke sige hvornår det kunne blive og det kunne jeg ikke bruge til noget.

Hilsen Lars Krogh
Jeg har ikke taget nogle billeder af deres arbejde inden jeg udbedre deres mangler/skader.
Nu var det sådan at det var ejeren af firmaet som var at lave det hos mig og den dag de var her skulle jeg på arbejde 2 timer efter de kom,derfor var det min far gik rund og kikkede på hva de lavede og han havde påpeget flere gange nogle af de fejl de havde lavet hvortil firma ejeren bare havde svaret at det ikke kunne laves anderledes.
Men dagen efter da han var her efter sine penge kunne han godt se at den var gal,grunden til at jeg tog dette firma var at jeg skulle være hurtigt færdig da der er famillige forøgelse på vej.

han vil godt lave det om igen men det kunne han ikke sige hvornår det kunne blive og det kunne jeg ikke bruge til noget.

Hilsen Lars Krogh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis