Gulvvarme på 1. sal

Hep

Er der nogen der har erfaringer med gulvvarme på 1. sal på et træbjælkelag?

Jeg står og skal lave nyt dæk på et hus for at udnytte den kommende 1. sal - mit problem ligger bare i at lave en GOD og EFFEKTIV gulvvarme løsning på et træbjælkelg...? Nogen der har nogle ideer.. for så vil jeg da gerne høre dem...


Og ville det være bedre at vente til at betonstøberierne igen bliver leveringsdygtige og så selv støbe gulvvarme oven på beton elementer???


Håber I kan hjælpe...wink
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Znapster,

Ja, jeg kunne godt have givet dig et par guldkorn, men måske en anden gang.

Mvh

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Hej Znapster,

Ja, jeg kunne godt have givet dig et par guldkorn, men måske en anden gang.

Mvh

Klaus


Kære tudefjæs - det behøver du skam ikke - jeg er uddannet bygningskonstruktør så jeg ved godt hvordan det skal laves og ellers kan jeg jo bare høre en af de 30 andre kollegaer jeg har på tegnestuen der er hhv. arkitekter, bygningskonstruktører eller ingeniører....biggrin

DERFOR kan man jo godt høre om der er nogen herinde der har nogle gode erfaringer de vil dele for den "korrekte" måde er langt fra billig....

Desuden gider jeg ikke have dit råd efter at have læst dit vrøvl med støbning af terrændæk... For det er da den største gang ævl jeg længe har læst...

Skulle du egentlig ikke være ude og tælle dit lager op...? Hvis du smutter nu så giver jeg en kiks til kaffen:

tudekiks.jpg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Znapster,

Så vidt jeg kan se så er du kun elev, og efter hvad du skriver så går du stadig i børnehaveklasse.

Når nu du er så klog, uddannet bygningskonstruktør, arbejder sammen med arkitekter, bygningskonstruktører, og ingeniører, hvorfor spører du så om så meget herinde? bare en tanke.

Du lærer nok lidt mere om hvordan man støber terrængdæk, når du engang bliver udlært, og så vil du tænke, ja klaus havde sgu ret i mange ting!

Fin tegning har du fået den af dine klassekammerater?
Citat fra www.spotvvs.dk

Så vidt jeg kan se så er du kun elev, og efter hvad du skriver så går du stadig i børnehaveklasse.


Jeg har en fuldtidsansættelse og tjener 30 kg om måneden på mit job så luk r*ven...

Citat fra www.spotvvs.dk

Når nu du er så klog, uddannet bygningskonstruktør, arbejder sammen med arkitekter, bygningskonstruktører, og ingeniører, hvorfor spører du så om så meget herinde? bare en tanke..


Fordi dette er et godt forum hvor man kan få meninger og erfaringer fra folk som ikke har været uddannet i en håndværkerbranche igennem 30 år... Hvis du vidste lidt om byggeri ville du også vide at det er en meget konservativ branche hvor innovation ikke er velset... Det er det hos private bygselv folk...

Citat fra www.spotvvs.dk

Du lærer nok lidt mere om hvordan man støber terrængdæk, når du engang bliver udlært, og så vil du tænke, ja klaus havde sgu ret i mange ting!


Nope men derimod sidder vi nogle stykker og får et godt grin over dig... Du er sku kongo humor...biggrin
lol super tråd - biggrin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra pma

lol super tråd - biggrin


Jepsen... Det er dejligt med lidt "CAT-Fight"...

Det er lidt en skam spotdrengen er gået for at spise sine "guldkorn" og tudekiks... Det var meget sjovere før... Gad egentlig godt vide hvilken uddannelse han har inden for byggeri...? Udover han har monteret sin mors fryser og skiftet pærer...?
Lille ven - du tager en spand sand fra din sandkasse og et sugerør fra sidst du var på MacD, og tisser igennem - så har du varme. Derefter går du og spottet over på Arto.dk og finder et forum, hvor i kan dyrke jeres lyster, for her virker det lidt malplaceret
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Kære venner.....

Skulle vi ikke prøve at holde diskussionen på faglighed og ikke personlighed

Jeg har selv deltaget i ophedede debatter både her og i andre forums, og man behøver ikke blive uvenner blot fordi man ikke er enig

Os så gælder den stadig, den med - at hvis ikke man har noget fornuftigt at sige, så må man hellere tie

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Gerhard

Lille ven - du tager en spand sand fra din sandkasse og et sugerør fra sidst du var på MacD, og tisser igennem - så har du varme. Derefter går du og spottet over på Arto.dk og finder et forum, hvor i kan dyrke jeres lyster, for her virker det lidt malplaceret
Gerhard


Man skal ikke kaste med lort når man selv er et lokum... Det er dejligt at se tråden er kommet så langt uden et eneste indlæg omkring emnet...

Citat fra Gerhard

at hvis ikke man har noget fornuftigt at sige, så må man hellere tie


WORD - tænk hvis tråden var statet ud med et seriøst svar frem for "jeg siger ikke noget fordi du er dum" indlæg....



Tråden er lukket og til dem der vil have svaret kan løsningen være fx. svalehaleplader med gulvvarmeslanger monteret direkte oven på og efterfølgende støbes 6 cm beton - husk at bjælkelaget skal have den fornødne bærewvne som kan udregnes ved hjælp af Teknisk Ståbi eller der kan findes et overslag på bjælernes størrelse i "dimensionering med diagrammer"... Hvis man er bekendt med programmet Winbeam kan det helt klart anbefales da det også angiver nedbøjning....
Jamen, jeg kan da blande mig lidt, for det kunne da også gøres med litex plader. Se hvordan på www.litex.dk

Carsten.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også