Gulvvarme på 1. sal

Hep

Er der nogen der har erfaringer med gulvvarme på 1. sal på et træbjælkelag?

Jeg står og skal lave nyt dæk på et hus for at udnytte den kommende 1. sal - mit problem ligger bare i at lave en GOD og EFFEKTIV gulvvarme løsning på et træbjælkelg...? Nogen der har nogle ideer.. for så vil jeg da gerne høre dem...


Og ville det være bedre at vente til at betonstøberierne igen bliver leveringsdygtige og så selv støbe gulvvarme oven på beton elementer???


Håber I kan hjælpe...wink
Hep Er der nogen der har erfaringer med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du jo ikke om du vil lave en let eller tung løsning på bjælkelaget?

Har selv lavet en let løsning med varmefordelingsplader under en Knauf plade. Det fungerer rigtig godt.
Hvis jeg skulle lave det idag, ville jeg nok kigge på Litexpladerne.
Halløj igen Znapster

Som du sikkert så i mine svar på inlægget omkring "etablering af vådrum på 1.sal" har vi også som dig valg de fibergibsplader fra knauff/danogibs som dig. som gulvvarme har vi valgt at spartle elmåtter ned. med en minicomputer som styring. den kan programeres til, hvornår vi gerne vil have det varmt derinde. vi kan på ingen måde se på vores elregning at vi har fået elgulvvarme det ene rum og det virker bare. og så er gulvet varmt i løbet af 10 min...

Håber at det kunne hjælpe, ellers må du skrive igen

med venlig hilsen

NTVEDE

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også