Håndbremse virker ikke ens på begge hjul

Jeg skal til syn i næste uge og har lige fået testet bremserne i en bremsestand og alt var iorden pånær at håndbremsen virkede bedst på højre hjul.Det kan også mærkes,når jeg trækker den mens jeg kører,så blokerer højre hjul.Vil det hjæpe at stramme håndbremsekablet en smule?.Mekanikeren som lavede testen,mente at synsmanden vil lade den gå igennem synet hvis han er i godt humør.
Mvh
Torben
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Toje

Jeg skal til syn i næste uge og har lige fået testet bremserne i en bremsestand og alt var iorden pånær at håndbremsen virkede bedst på højre hjul.Det kan også mærkes,når jeg trækker den mens jeg kører,så blokerer højre hjul.Vil det hjæpe at stramme håndbremsekablet en smule?.Mekanikeren som lavede testen,mente at synsmanden vil lade den gå igennem synet hvis han er i godt humør.
Mvh
Torben


Hvis det skal lykkedes skal synsmanden være i overordentlig godt humør, der er nogle grænser for hvor skævt bilen må bremse - både med den alm. bremse og håndbremsen. Hvis den ligerfrem kan blokere det højre hjul og ikke det venstre, tror jeg ikke på at den går igennem.

Det hjælper sikkert ikke at stramme kablet.

Du må nok ofre en adskillelse/rensning/smøring af bremserne og evt. et skift af håndbremsekablet. Der er automekanikere som ind imellem kører eftersyn af bremser til en rimelig pris.

Det er sikkerheden det drejer sig om og ikke de få kroner til et bremse eftersyn, du kan selvfølgelig også "gamble" og satse på at den går igennem, hvis den ikke går igennem, koster det dig yderligere 250,- for et omsyn + reparation af bremserne.

"Man er klog, når man ved, hvad det er man ikke ved noget om" :-)
Hej
Differencen på bremser er max 20% på forhjulene, og 30% på baghjulene med fodbremsen, og kravet til håndbremsen er lettet en hel del i dag, den skal blot kunne blokere, og dermed holde bilen, diff. ser de ikke så meget på.
Selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser, du må ikke bremse feks. 50 dan på det ene hjul, og 0 på det andet.
Mvh autoole
Tak for det Ole
Jeg vil lige prøve at stramme kablet lidt,der var ca 15% i forskel,og håber det kommer til at hjælpe
Mvh
Torben
Op til i hvert fald 30%, (og jeg tror det er 40%!!, men husker det ikke præcist.) skævhed på håndbremsen er ikke noget problem.
Ja, det er sikkerhedsudstyr, men kun i den forstand at håndbremsen skal kunne holde vognen på en stærkt hældende vej.
Den indgår heldigvis ikke længere som et nødbremseudstyr længere, hvilket jo også var 100% totalidiotisk.
Kør du roligt til syn uden yderligere udgifter.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen
Jeg lukker lige tråden her med maner.Bilen blev synet i dag uden anmærkninger.Tak til alle
Mvh
Torben
Jeg fandt dette men kunne ikke finde ud af at sætte det ind
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis