klinker i køkken

jeg har nu pillet mit gamle parketgulv af i køkkenet og skal til at ligge klinker....

der er nu 60cm mellem strøerne - hvad skal jeg ligge under klinkerne ?? 22mm spånplade som inden bliver primet eller kan jeg evt. bruge 13mm knauf gipsplader ?? jeg skal også have devi gulvvarme under mine klinker...

håber nogen kan give et godt råd smile

Mvh Claus.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra claus jonesco

Der er kælder under strøerne....



Hej Claus.
Nå ! Det var værre, det jeg havde håbet på var at du istedet havde kunnet støbe et nyt beton lag istedet for "strøerne" træ og fliseklæb er ikke den bedste kombination da træet kan give sig mere end fliseklæben og fliserne.
Men Gips pladen kan du godt glemme alt om den vil slet ikke kunne bære som et gulv. Men istedet for spånplade ville jeg nok vælge Tagkrysfiner, det er nogle rimeligt tykke vandfaste stykker krysfiner som let vil kunne klare vægten af klinkerne og en svingom med flere personer på en gang ovenpå. Jeg tror også krysfineren vil holde bedre i forhold til at du vil lægge varme under klinkerne.
Spånplader er gode til mange ting, men de har en fantastisk evne til at trække fugt hvis de ikke er lukkede i enderne på en forsvarlig måde. Her er der ingen problemer med Krysfineren.

V.h. Håndværkeren smile
har du overvejet at støbe et betongulv? dette kan gøres rigtigt nemt med noget som hedder Lewis plader, også kaldet svalehalepladder. de giver en fantastisk styrke og din afstand mellem strøerne er perfekt til dette.
god arbejdslyst.wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis