Siemens opvaskemaskine

Hej

Jeg har en Simens opvaskemaskine SE 65560.

Den vil ikke stoppe med at pumpe vand ud. Pumpen køre hele tiden også når frontlågen åbnes.
Problemet opstod efter at afløbet havde været stoppet.

Jeg har prøvet at slukke for strømmen, men lige lidt har det hjulpet

Er der nogen der har gode forslag?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der må have sat sig noget fast i.fb.m. stoppet afløb. Du skal nok have det skyllet igennem. EN hvidevareservicetekniker tager ½ time for en sådan opgave.
Det kan også være i fremløbet, min Bosch havde samme problem (Bosch&Siemens er i samme koncern, med ens produkter, dog med forskellige fronter).
Hej

Hvad mener du med fremløbet?
Vandtilførslen - det lyder måske underligt, men min opvasker stod også og pumpede og pumpede, men det var vandtilførslen der var stoppet (beskidt vand der løb baglæns). Med mindre du kender maskinen, så bør du ikke selv skillle den ad. Min anbefaling er stadig at ringe til en lokal hvidvaretekniker - mener det kostede mig 350,- i mit tilfælde.
Annonce
Tak for svaret, jeg må snakke med min teknikker
Jeg har tidligere haft samme symptom på en Bosch-maskine.
Den skal normalt starte med at pumpe evt. resterende vand ud inden den går videre, men den gik aldrig videre. Jeg afmonterede fronten og kiggede lidt på programværket, men det er vist ikke for GDS, i hvert fald ikke for mig. Rykkede derfor blot lidt i stikkene (der var af en meget primitiv type og blot stukket ind over printet). Da den var samlet igen kørte maskinen uden problemer. Helt sikkert blot en dårlig forbindelse, der gjorde, at den ikke fik besked om at gå videre i programmet.
jeg har en siemens maskine. Det glas jeg placerer inderst i højre hjørne bliver aldrig rent, og nu blir mine glas heller ikke rene, der er ligesom pletter, men ikke vandglas.
jeg har helt fyldt op med afspænding og salt og anvender de 3 komponent piller uden godt resultat.
de ting jeg putter ind er skyllet af, nogen der ved hvad jeg kan gøre????
I bunden af en opvaskemaskine sidder der en flyder der starter pumpen, hvis der kommer vand til den. F.eks. hvis der er knækket en slange, eller opvaskemaskinen er utæt. prøv at pille fronten af maskinen og kig derind. Det er typisk et stykke flamingo elller en lille svamp der påvirker en lille kontakt.

Venlig hilsen
Kris
Hej
Jeg har en siemens opvaskemaskine, som ikke pumper vandet ud efter en vask. Sidste gang det skete sad der en elastik i pumpen, og da den var væk, virkede maskinene fint ingen. Men hvordan kommer jeg ind til pumpen? Jeg først er der forskellige net og ting, som er lige til at fjerne. Men der sidder en ca. 20 cm bred, hvid cylinder, som alt muligt var fæstet til, tilbage over pumpen. Den kan jeg ikke fjerne, men det skal jo være muligt.
MVH Steen
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis