Glasmosaik-katastrofe!

Hjælp

Min mand har netop fuget vores nyopsatte glasmosaik.

Det ser drøn-godt ud - pånær...

De er tørret let af et par gange, men der sidder rester af fugen (grå) tilbage i små revner og huller i stenene (hvide)

Det ser skrækkeligt ud.
Vi har forsøgt med en fugtig svamp på hver enkelt sten, men det er som om det er små lommer fugen gemmer sig i.

Hvad kan vi gøre confused

Fliserne er af mærket EVERS, og jeg har ellers en fornemmelse af, at det er et mærke af en udmærket kvalitet.

Er der ikke en der kan hjælpe os med et godt råd?

Vi kan først kontakte Silvan (hvor mosaikken er købt) mandag, og helt i vildrede.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan købe noget rengøringsmiddel til at tage fugeslør, prøv at vaske af med det (jeg vil tro at i kan købe det i jem & fix eller et andet byggemarked)

Ellers er der kun den hårde vej, brug f.eks en grøn svamp og ta en sten af gangen.

Hvis der er små lommer i stenen, kan det være umuligt at få rene, og der kan muligvis være tale om en fejl i jeres glasmosaik, hvis ovennævnte ikke lykkedes må i have fat i silvan.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk

El & vvs til spotpriser
Hej Printzlau,

Jeg havde samme problem med mosaiksten fra Evers. Nogle deres mosaiksten er lidt ujævne i overfladen som du beskriver. Mit held var, at jeg brugte hvide sten med en beige fuge. Jeg brugte derefter mange timer på at rense med rens fra Alfix og et par andre mærker. Det var dog mere eller mindre uden held, da det ikke er muligt at komme helt ned i hullerne.

Nu har jeg vænnet mig til udseendet, og andre bemærker ikke prikkerne.

Hilsen Claus
Hvad var det for nogle af deres mosaiksten? Jeg har selv tænkt mig at smide sorte Evers mosaiksten på gulvet i et lille gæstetoilet, og lave hvide fuger, men hvis resultatet er små hvide prikker i stenene, tror jeg nok at jeg vælger de helt blanke glasmosaikker i stedet for.

/Jan
Citat fra conqueror

Hvad var det for nogle af deres mosaiksten? Jeg har selv tænkt mig at smide sorte Evers mosaiksten på gulvet i et lille gæstetoilet, og lave hvide fuger, men hvis resultatet er små hvide prikker i stenene, tror jeg nok at jeg vælger de helt blanke glasmosaikker i stedet for.

/Jan


Hej Jan

De sten vi brugte var de hvide med en lidt ujævn overflade...

Jeg var i Silvan i dag, og fik/købte en flaske, der fjerner fugefilm.
Det havde slet ingen effekt på pletterne, så jeg kontaktede igen Silvan over tlf.
De var meget hjælpsomme, men synes lige jeg skulle prøve endnu en gang med rensemidlet (indeholdene fosforsyre). Jeg gjorde som påskrevet, og med en meget stærk opløsning.

Intet resultet.

Igen kontakt over telefonen, og nu afventer vi en mand fra Evers der ville komme og se på problemet...
Så får vi se.

Mette
Annonce
Hej,

På kassen jeg købte i Silvan står der Glass Mosaik - Evers/Höganäs

Jeg tror forskellen er at de er lavet af glas og ikke keramik med glasur. Glasmosaikkken kan man faktisk se igennem. Det er derfor også vigtigt, at du bruger hvid fliselim under hvide sten, sort fliselim under sorte sten osv. Ellers kan du se fliselimfarven igennem stenen.

Hvis du skal til at eksperimentere med mosaik, så prøv at se på mosaikhuset som ligger i Brønshøj. De har alt indenfor mosaiksten, også til rimelige priser.
Evers- Glass Mosaic.

Det var netop den type glasmosaik vi har købt, og som nu ser ud som jeg ved ikke hvad...

Min mand har talt med Evers i dag, men Evers sagde, at han godt er klar over problemet. Som han siger, er det bedst at fuge med hvid fugemasse, men at hullerne stadig vil kunne ses efter et stykke tid, fordi der efterhånden kommer til at sidde snavs i, der heller ikke er til at fjerne!!

Hvofor så sælge sådan noget bras!!

Jeg vil kontakte han igen imorgen, jeg er vist lidt mere utilfreds end min mand mad

Jeg synes ikke det er ok at sælge et sådan produkt, uden at oplyse om hvilke forbehold man skal tage og at man er nødt til leve med sorte pletter på de hvide sten.

Hullerne er også synlige i den nye mosaik, og der er små blærer i overfladen, der springer og bliver til huller, når man skraber med en negl på.

Er spændt på hvad Evers him self siger i morgen...
Jeg har præcis det samme problem. har fuget dem med en stålgrå fuge. og det ligner bare pis. Det er umuligt og vaske af. jeg har prøvet alt!
hmmm ok så ved jeg hvilken mosaik jeg fravælger i mit køkken.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis