Anlæg af fliser på eksisterende

Jeg skal lægge nye fliser i min terassse og har nogle spørgsmål:

Hvor meget gammel grus skal væk og nyt grus kan lægges ovenpå? Normalt skal man lægge 10-15 cm grus i et nyt anlæg, men når der har ligget fliser der i forvejen, hvad gør man så?

Hvordan laver man fliser med nabo til græs, så de ikke skrider? Skal man bruge cement i kanterne? Så man er sikre på at fliserne ikke skrider...

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bunden skal være den samme for nye områder som for gamle.. Altså skal der være samme mængde sand under.

En del 70'er anlæg er lavet med et meget tyndt lag sand og der er behov for at grave meget af inden der fyldes igen og lægges fliser.
Men det er vigtigt ikke at snyde da det kun er en selv der bliver snydt.

du behøver ikke at støbe kanten for at holde.
Men det afhænger jo lidt af hvilken flise du ligger om der risiko for at den skrider.
Normalt vil jeg lægge sand op ad kanterne og stampe den sammen så skal det nok holde og græsset vil også gro.

Venligst Njord

MVH Njord
Tak for dit svar.

Du mener vel grus, når du skriver sand ;-)

Mit hus er netop fra 1971, så det er meget sandsynligt, som du nævnte med tyndt lag grus. Men fliserne er ikke ujævne, så hvis der er fx. 10 cm grus der - så er det vel nok at fjerne 5 cm?
Nej jeg mener sand.. men her i jylland er det vi kal der sand sikker det samme som det sjællændere og fynboer kalder grus. Det vi kalder grus kalder I vist for sten....

Venligst Njord

MVH Njord
Hej CLaus

Fik du nogensinde lavet dette projekt? j er i samme situation.


kh. hilsen Mr. GDS 0
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis