gearkasseolie skal skiftes hvornår og hvor meget?

Hej ville høre om der er nogen der kan sige mig, om hvordan man kan tjekke om der skal skiftes gearkasseolie? udover ved at kigge i servicebogen, for der står ikke rigtig noget om, hvornår det sidst er gjort!

Deruodver vil jeg gerne lige høre hvad det ca. koster alt. inkl. på et værksted?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Hej

Ved ikke om der er intervaller for den slags, men det tror jeg ikke.
Jeg fik skiftet gearolie på en bil engang, efter ca. 100K km, tror ikke det havde været gjort før. Den fik et mærkant bedre skifte og lød sundere bagefter.
Mon ikke du skal regne med melle 500 og 1000 kr. Ved det ikke men vil tro det. Jeg skifter den slags selv, men det er en anden sag.
Hej
50-60.000 km er nok et godt interval, og vær sikker på at det er den rigtige olie der kommer på, for ligesom der er forskellig olie til forskellige motorer, er der også forskellig olie til gearkasser, og glem her ALT om Bilkaolier.
Mvh autoole
ok tak, regner med at få en mekaniker til det, når det er! Men har haft bilen i snart 3 år, og der er der ikke blevet skiftet gearkasseolie, men den har så mens jeg har haft også nok kun kørt ca. 40.000 højst, men spørgsmålet er jo så lige hvornår det blev skiftet sidst af den tidligere ejere, men under alle omstændigheder, må det snart være tid!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis