"løst rat"

Hej
Rattet på min nye brugte bil sidder løst på den måde at plastic'et kan drejes i forhold til stålrattet indeni.

Det er på det gode sted "10 min i 2" så måske den tidligere ejer har troet der var gashåndtag i rattet

Kan man med held lime plastic'et fast på stålrettet indeni og i så fald hvordan? Har tænkt på at sprøjte lim ind med en injektionssprøjte. Hvilken lim?

mvh
Raun
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvae er et nyt rat virkelig så dyrt at det kan betale sig, eller måske et lettere brugt fra en hugger.

V.h. Håndværkeren
næeh, måske ikke. bryder mig bare ikke om at skulle afmontere airbag men det er måske ikke så farligt?

mvh
Raun
Hej
Vender dine hænder rigtigt, kan du selv. ellers lad være.
På undersiden af rattet sidder der et par skruer der holder hele bomben.
Det kan være torx eller umbraco skruer hun eller han, så det må du først finde ud af. Tændingen afbrudt, men ratlåsen låst op, ellers kan du ikke dreje rattet.
Fjern skruerne, og løft hele airb.huset fri af rattet, træk forsigtigt den tykke gule ledning af midt på ladningen, og læg denne til side. Derefter kan du løsne rattet, som gerne sidder med en stor møtrik, og her skal hjulene pege lige frem. Rattet kan forsigtigt løftes fri af akslen, somme tider med en messing klods og muggert til hjælp, så her er det første problem, hvor fast sidder rattet ???.
Dernæst sidder der et langt plastic kredsløb viklet op som en spiral under rattet, og den må ikke drejes, da den i midterstilling kun lige kan nå til yderstillingerne, altså når der er fuldt ratudslag, så her var problem nr to.
Har du stadig mod på det ???, så piller du den plastikgennemføring der sidder i rattet ud (ledning til airb.), og så er det bare at samle i modsat rækkefølge.
Ikke så galt vel ???
mvh autoole
Og hvis du først kan dette, så kan du også skifte pærer i instrumentbordet, på mange biler skal rattet af for at få instrumenterne ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
Hej
Jops Peter R
Så er det jo en smal sag.
Men igen igen, snakker vi om en goggomobil, eller en masserati, det var jo stadig skønt at vide
Så kjære læsere!!!! lidt flere oplysninger skader aldrig.
Mvh autoole
Hej Auto-Ole
Det er en nissan primera stc årg 98. Jeg har checket rattet og synes ikke jeg kan finde de omtalte skruer der holder airbag'en. Er der noget specielt på japsere?

mvh
Raun
Hej igen
Jeg tror ikke der er den helt vilde forskeld,men en god ide, var måske at gå på biblioteket og låne en Haynes håndbog over bilen, så har du hele fremgangsmåden i tekst og billeder, eller måske købe den selv.
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis